familj · lärarrelaterat · resor · tankar

Jobb, jobb och jobb

I veckan fick vi äntligen det fantastiska beskedet att mannen får behålla sitt jobb!! Har varit jobbiga veckor med ovetskap, effektiviseringssnack och så vidare. Flera som blev uppsagda har jobbat på stället i hela 12 år och mannen 14, så det känns som att han ryker om det blir en till uppsägningsvända och det är inte särskilt uppmuntrande… Men vi pustar ut för tillfället i alla fall.

Själv har jag vikarierat i en F-klass 2 veckor. Nytt vikariat sista veckorna av terminen och så ytterligare ett som sträcker sig över hela vårterminen på ca 56 %. Fantastiskt att få erbjudande på skolan där jag trivs och känner till barn, personal och verksamhet men samtidigt en omställning att gå från att vara mammaledig på heltid till att börja jobba för första gången efter lärarutbildningen… Det är helt klart med blandade känslor jag går in i en ny era!

Lite extra klurigt blir det i och med att killarna inte har förskoleplats förrän hösten 2013, så fram till dess pusslar vi och efter jul ska mannen gå ner i tid för att vi ska få ihop det. Känns jätteviktigt att få till ett schema som inte bara innebär att vi får ihop det och går om varandra för jämnan. Måste ju hinna med varandra också, både makar och barn.

Igår tror jag många spänningar släppte i och med att jag avslutat en vikarieringsperiod, fått beskedet om mannens jobb och haft en del träffar angående kommande vikariat. Några aspekter återstår att få klarhet i men i det stora hela känns det som att vi kan få ihop livspusslet. Måste dock fundera om jag kan stryka något för att minska övrigt engagemang… Kände framåt kvällen hur det kröp i kroppen och när jag la mig ner (ca 20.30…) fick jag inte upp värmen utan låg och frös. Kroppen värkte och jag kände mig nästan febrig. Tror dock att det är tröttheten som kommer ikapp. Känner lite av det fortfarande så jag ska försöka att ta det extra lugnt idag för att hinna ifatt mentalt också…

Helgen som var var för övrigt fantastisk! Får se om jag bloggar om det framöver… Måste planera in fler sådana grejer för det är så skönt att få tid till varandra mitt i det högtempoliv man lever…

Kommentera

