familj · lärarrelaterat · resor · tankar · tro

Kort uppdatering

Veckan som gått har varit innehållsrik, minst sagt! Jobbade 4 dagar i äldsta dotterns klass. Kul och det känns som att jag valt rätt yrke när jag är i klassrummet. Känns dock lite väl spännande inför framtiden eftersom jag än så länge kunnat luta mig mot att huvudläraren planerat i stort sett det mesta. Men när jag väl börjar på riktigt så hänger det på mig att eleverna får med sig det väsentligaste inom varje skolämne… Några kvällsaktiviteter som rep och ledarträff har det också varit.

I helgen har jag varit med i lovsångsteamet under en ungdomskonferens och det har varit fantastiskt! Uuunderbart komp, grymma låtar, härlig atmosfär och intressanta talare. Gud håller på att röra om i grytan här i stan och det är superspännande! ”Större ting ska vi få se, ännu kan mirakel ske i vår stad” var en av låtarna vi sjöng och som jag tror på. Håll i er…

En tråkig händelse var dock en tragisk bilolycka i Malå i helgen som skakat om hela samhället. Min mamma jobbar som pastor där och hon och pappa har jourat i kyrkor och ungdomsgård för att ta emot skakade människor. När sådant här händer är det så skönt att få gå till Gud. Och jag ber och hoppas att fler ska upptäcka det… Ingen kan trösta som Gud.

I veckan är det lovvecka och vi får se vad vi orkar hitta på. Tre kvällar är uppbokade för ledarträffar och cellgrupp (så härligt att ha fått igång en mammacellgrupp!! 🙂 ) och så en klipptid (undrar just om jag borde skjuta på den?). Helgen som kommer ska mannen och jag åka iväg på en tripp till Stockholm, lyssna på Kirk Franklin och bara rå om varandra medan syrran och mina föräldrar tar hand om barnen. Ska bli underbart!! Och sedan följer ytterligare en jobbvecka (om än bara på 3 dagar) och så ledigt innan jag jobbar i december igen. Snart är det jul…

One thought on “Kort uppdatering

Kommentera

