familj · lärarrelaterat · nättips · prylar · pyssel · tro

Gratis almanacka att ladda ner

Nu när äldsta tjejen börjat förskoleklass, lilltjejen går i förskola, pojkarna är hemma med mig och mannen och jag har diverse åtaganden så börjar det vara lite svårt att hålla reda på allt som händer på veckorna. Det är bara jag i familjen som äger en almanacka så allt går via mig vid nya bokningar.

Började fundera på om vi inte skulle skaffa en sådan där familjealmanacka med flera kolumner för de olika familjemedlemmarna att ha hängandes någonstans. Har dock inte hittat fler än 5 kolumner och det är väl ändå lite snålt… 😉 Hittade dock en gratisvariant på nätet som man kan ladda ner och där fanns även en med 6 kolumner! 🙂 Visserligen är pojkarnas bokningar oftast desamma (BVC-besök till exempel) så det skulle kunna dela kolumn, men då blir den sjätte kolumnen perfekt för familjens gemensamma händelser!

Den får provisoriskt sitta uppe på köksväggen med washitejp… Orkar inte ta ett nytt kort, men här är ett på september månad…

Den kommer från blankettbanken.se som även har pysselgrejer och lite annat att ladda ner gratis.

Vi får väl se hur mkt familjealmanackan kommer att användas… Ett annat alternativ är att använda sig av exempelvis googles almanacka där man kan synka varandras almanackor så att olika personers aktiviteter blir olika färger (smidigt om man använder gmail). Men jag som inte har en smartphone och i princip alltid vill ha med mig almanacka så är det inget alternativ för tillfället. Vi är ju dessutom så vana vid att alltid kolla i min almanacka, men vi provar oss fram…

I veckan ska jag vikariera i dotterns klass så nu gäller det att hålla tungan rätt i mun så vi får ihop vardagspusslet utan för mycket gnissel! Tror att det kommer att gå bra (mannen jobbade på sin lediga dag i veckan så lite tid har vi på + till att börja med) men lite spännande känns det allt! Så lite bönehjälp tackar och tar vi emot om det erbjuds. 🙂

Kommentera

