familj · lärarrelaterat · tankar · tro

Frid i hjärtat

Ibland måste man omvärdera sina beslut. För mig är familjen det viktigaste. Jag fick inte frid över mitt jobbeslut som dessutom visade sig vara baserat på ett missförstånd. Och även om det utifrån kan tyckas som ett korkat beslut så har jag sagt nej till det kontinuerliga (med möjlighet till utökning…) och kör på de kortsiktiga vikariaten som rör endast hösten. Har redan hittat bättre lösningar runt hur vi löser familjelogistiken och framför allt kom en känsla av frid. Tack Gud för friden!! Guds sätt att berätta för mig vad som är rätt.

Ventilerade mina tankar, känslor och praktiska frågor med några vänner och släktingar som jag vet kan hjälpa mig i bön. Vet att de fortsätter be och det känns så skönt. Nu börjar jag nog lite smått landa, även om jag inte vet vad som händer sedan. En sak i taget. Jag råder inte över mer. Men jag är övertygad om att allt löser sig till det bästa om jag lägger det i Guds händer och lyssnar efter hans röst, hans frid.

Kommentera

