familj · lärarrelaterat · tankar

Jobbstart?

Nu är det mycket i huvudet… Kanske därför det gör ont? Eller så är det för att jag lagt mig framåt 12-tiden 3 kvällar i rad… Eller en kombination.

Det är mycket fantastiskt som händer. Men även om det är fantastiska saker så blir det ibland lite väl mycket… Och nu ser det ut som att jag håller på att börja jobba. Jag som hade tänkt vara hemma ett år till… Men det är bara en smygstart! (Än så länge i alla fall…)

Nästa vecka, och veckan efter höstlovet ska jag jobba 4 dagar i veckan och efter det har jag tackat ja till ett vikariat som innebär 2 timmar varje vecka, kontinuerligt alltså, fast utspritt på två dagar… Så vi får börja pussla lite mer än vad vi behövt göra hittills för att få det att stämma med mannens jobbtider, förskoletider, förskoleklasstider och bilkörningar. Men det blir nog bra. Ska bara landa i det först… 😉 Det är ju ändå bara en liten mjukstart medan jag fortfarande är mammaledig…

Måste dock se över om det finns något jag kan stryka ur almanackan… Vill inte behöva slå knut på mig själv för att hinna med allt, och viktigast av allt är att inte familjen blir lidande.

Kommentera

