familj · tankar

Skön förmiddag

Imorse fick jag sova lite längre! Till typ 8! Då låg en kille och sov på min arm (har ingen aning om när mannen hämtade in honom till vår säng…) och den andre ropade från spjälsängen i rummet intill. Hämtade honom och så låg vi en stund till. Eller… jag låg, och de låg ibland. 😉 Men det var riktigt mysigt!

Efter ett tag gick vi upp (de får gå upp i trappan själva och så går jag strax bakom) och så fick de frukost. Jag hade siktet inställt på att de skulle få bada under förmiddagen så när de ätit klart så bar jag ner dem till badrummet. Glömde faktiskt äta frukost själv… Duschade av dem, satte dem i badkaret och så duschade jag själv (en av fördelarna med att ha duschen bredvid badkaret!).

När jag torkat dem så softade vi kvar i badrummet. Jag klippte deras naglar (faktum är att jag är ansvarig för 100 naglar!!! 4 barn och så mina egna… då är det väl inte så konstigt att jag inte hänger med!?!). Torkade upp en kisspöl, spolade av den skyldige och satte på blöja på båda. Upptäckte att ena blöjan blev blöt vilket kom från ytterligare en kisspöl som jag torkade upp, tog av den blöta blöjan, spolade av killen och satte på en ny. Och så var det dags för påklädning (måste shoppa kläder, alternativt tvätta… 😉 för nu fick de kortärmat vilket jag tycker är för kallt…).

När vi kom upp efter badet så var klockan 11 så det var bara att sätta fram lunch (rester förstås!) till grabbarna och så ut i vagn för att förhoppningsvis sova några timmar. När jag lagt ut dem slog det mig att jag inte ätit något så då tog jag tag i det innan jag satte mig ner och softade med en kopp te. Det var den förmiddagen det!

2 thoughts on “Skön förmiddag

Kommentera

