familj · tankar

Ingen supermorsa

Vi tog oss iväg på öppna förskolan igår och det var väldigt trevligt. Tvekade in i sista stund eftersom jag behövde tajma in att komma fram inte alltför sent efter att storskrutt slutade eftersom hon brukar åka buss hem och inte visste om mina planer. Dessutom sov killarna som jag inte ville behöva väcka för att hinna ge lunch innan avfärd.

Men vi tog oss iväg och träffen blev mkt trevlig. Dels för att tjejerna lekte för sig själva och killarna var nöjda så länge jag var i närheten, dels för att jag hann surra lite med andra föräldrar vilket kan var väldigt skönt när man är hemma och sällan träffar andra vuxna på veckorna. Mellisservering och extra händer är också guld värt!! Det var rekordmånga där just igår men om jag har bilen någon fler gång och om det stämmer med sovtider kan jag mycket väl tänka mig att packa iväg oss igen.

Testade i samma veva att låta killarna vara vakna på eftermiddagen. De var uppenbart extra trötta, gnuggade sig emellanåt i ögonen, tog mikropauser liggandes på golvet ibland, gnällde lite mer än vanligt men de somnade rekordsnabbt på kvällen. Däremot vaknade lillplutt 10 i sex vilket är alldeles för tidigt för mig… Han låg (som vanligt, kan jag nog tillägga) och kravlade i vår säng tills det var dags att stiga upp.

Idag känner jag mig långt ifrån utsövd, har jag inte lyckats avvärja ett fall av storplutt, har jag inte dukat undan frukostdisken (det går inte att tömma och fylla diskmaskinen med två 1-åringar som inte bara vill dra ut allt utan även krypa in i diskmaskinen…), har jag gjort mig illa när jag skulle konka ut vagnen på balkongen, har jag inte duschat, orkar jag inte ta tag i mastodontklädhögarna överallt, känner jag mig kort sagt INTE som en supermorsa.

Nä, tänk om jag ska lägga mig och vila en stund. Få lite perspektiv på tillvaron… Och ta nya tag om en stund.

2 thoughts on “Ingen supermorsa

Kommentera

