familj · hos oss förr - ute · tankar

Underbar helg!

Helgen började redan i fredags förmiddag (mannen är pappaledig fredagar) med att jag drog iväg på stan, själv. Var egentligen inte sugen men behövde lite grejer till pojkarna och kände att jag var ”tvungen” att passa på när mannen var hemma. Råkade dessutom köpa lite grejer till mig själv också, hoppsan! 😉 Det blev riktigt skönt att gå i sin egen värld, i sin egen takt och hinna fundera över inköpen utan störningsmoment och stress. Hör och häpna, jag har köpt mitt första gula plagg!!! Och jag som tycker att gult är fult……

…åtminstone nära mitt ansikte. Och detta plagg ska sitta på benen och då kändes det snarare coolt än fult! 🙂

I fredags kväll var jag på en mycket trevlig mammaträff som bestod av trevliga vänner, gott knytisfika och sköna och inspirerande samtal om allt som rör vår vardag. Mmmm, så skönt att bara sitta och ha det avslappnat och trevligt! Syrran var hos oss i helgen, annars hade det inte varit lika avslappnat att åka hemifrån eftersom killarna är inne i en period då nattningen ofta tar runt 1 timme trots att vi är två.

I lördags var jag låg och irriterad men bestämde mig för att inte lägga mig i soffan och tjura utan i  stället ta tag i att sätta om uteblommorna! Jag är verkligen ingen hejare på blommor och växter och har ingen aning om vad jag gör. Men jag försöker i alla fall. Tog in några av kryddväxterna som såg lite ledsna och tagna ut. Tog in en pelargon som stått ute på framsidan och flyttade om bland inneblommorna (och vattnade blommorna!!).

Och på framsidan planterade jag i stället ljung, dekorationskål och nån grågrön historia…

Lät några kryddväxter stå kvar ute som endera får klara vintern alternativt dö. Att ha kryddor på balkongen i sommar var verkligen en hit!! Speciellt basilika, gräslök, persilja och timjan! (Note to myself: Så kom ihåg att ha kryddor nästa år också gella!!)

Under tiden tror jag killarna sov och syrran bakade med tjejerna.

Sedan la vi killarna i vagnen och tog en promenad hela bunten.

Tjejerna cyklade i den härliga höstluften. Stötte ihop med några vänner som också var på barnvagns- och cykelpromenad och vi slog följe med varandra. Mycket trevligt!

Avslutade lördagen med kvällsmys. Chokladbollar och filmen Trassel.

Idag, söndag, åkte vi som vanligt på gudstjänst och det var underbart! En kör på besök, budskap som hängde ihop med det jag hört och tänkt på de senaste två veckorna, trevliga människor, lite engagemang på ett hörn och efter det obligatoriska fikat så hörde vi med en familj vi träffar för sällan om de ville hänga på och käka pizza. Efter pizzan gick vi hem till dem, drack kaffe och surrade lite till innan vi slutligen åkte hem.

Underbar helg som gett mycket energi samtidigt som vi fått mycket gjort. I veckan händer det mycket. Bland annat mammacellgrupp, föräldramöte, tvillingträff, BVC-besök och äldstemöte, men jag hoppas att det ska flyta på bra ändå. Mycket är sådant som kommer att ge energi och är därför värda att prioritera trots att det blir mycket.

4 thoughts on “Underbar helg!

  1. Härligt med en helg som ger påfyllnad för energin. Tror bestämt att min svärmor var med i kören ni fick besök av 😀 Hon var i alla fall i Ursviken och galade så det låter ju inte helt otroligt att de även var i stan.
    Kram!

    Ps. Det var så roligt att sitta med er på gudstjänsten för några söndagar sedan!

    1. Så kul! Minns inte namnet på kören, men det var en massa bokstäver och de var från Kågedalen. 🙂 Håller med, superkul att sitta tillsammans och höra lite om hur ni har det! Har tänkt på er och bett för er och blev därför så glad när jag läste att matvägran börjat släppa!! Hoppas verkligen att det fortsätter åt samma håll!

Kommentera

