familj · tankar

Promenadtest med vakna killar

Veckan har gått över förväntan. Jobbigast var att jag hade ont i huvudet och hade förkylningskänningar de första två dagarna. Vet inte vad som händer med förkylningen men det känns i alla fall bättre för tillfället.

Skrev ju om promenadtankar tidigare och igår testade jag varianten där jag gick ut med killarna i vagn innan de egentligen skulle sova.

Gick också det över förväntan! Tidigare har de ofta vaknat när vagnen stannat efter att ha somnat åkandes i vagn.

Men nu höll jag dem vakna så länge jag kunde, njöt av den vackra höstskruden, friska luften och bra musik i lurarna. Har skaffat nya lurar som inte gör att jag får skavsår efter 5 minuter… Ipoden hade jag turen att vinna för några år sedan och nu hoppas jag att den äntligen får komma till sin rätt! Så nu är jag redo för vagnspromenader…

När de verkade ha svårt att hålla sig vakna fällde jag ner dem i liggläge så att de fick sova och så promenerade jag vidare. Det blåste rätt friskt…

Uppskattar att det fortfarande är grönt trots höst i luften…

Gillar att bo där vi bor. Så vackert…

Och när jag kom hem så sov de vidare över en timme! Yihoo!! 😀

Denna typ av promenad funkar dock endast tisdagar och onsdagar eftersom det bara är då som lillskrutt är på förskolan så jag bara har killarna hemma. Idag är det torsdag, storskrutt är på skolan, mannen jobbar, killarna sover och lillskrutt och jag ska äta glass. 🙂

 

 

2 thoughts on “Promenadtest med vakna killar

Kommentera

