familj · tankar

Slut på lyxtillvaron

Har haft både lillskrutt och lillplutt i vår säng på morgonsidan (vad jag vet…) och då har både mannen och jag svårt att sova. Men även lillskrutt ledsnade och gick upp och satte sig i TV-soffan. Själv gav jag upp halv 7 och idag börjar allvaret. Mannens första dag efter långledighet. Är inte supertaggad. Vaknade dessutom med förkylningskänning…

Har inga höga målsättningar denna första dag. Bara att ta mig igenom den. Kanske låter hemskt deprimerande, men… Äh, orkar inte få det att låta som nåt annat. Vi får se vad det blir av dagen helt enkelt. Dags att återigen försöka strukturera upp nya fungerande rutiner utifrån nya förutsättningar.

2 thoughts on “Slut på lyxtillvaron

  1. Förstår dina känslor över hur man ska få ihop tillvaron ensam hemma. Men man klarar verkligen mer än man tror. Min man var bara hemma 3,5 dag efter tvillingarna kommit hem från bb och jag kände mig fruktansvärt rädd över hur jag skulle klara alla fyra barnen, men vi fick ihop bra dagar ändå. Sedan kom lillebror och när han var en vecka skulle jag plötsligt vara ensam med fem barn varav tre under 1år och jag grät när maken var tvungen att åka på jobb men man hittar snabbt sätt som fungerar! Du gör ett fantastiskt jobb tycker jag! Kram

Kommentera

