familj · tankar · tro

Luften gick ur mig…

Vet inte vad som hände. Känner mig bara så orkeslös… Trinityhelgen var supermysig och jag var ju barnfri! Hann sitta ner och prata ordentligt med några körmedlemmar som man annars inte hinner under reptillfällena. Det borde ju ha fyllt på energidepåerna! Dessutom var vi på en underbar gudstjänst igår eftermiddag i vår hemförsamling (pingst i schtaaan) med uuunderbar lovsång av ett nystartat ungdomslovsångsteam. De var sååå duktiga och det var sååå bra låtar och mannen promenerade med vagnen för att söva killarna så jag fick för en gångs skull sjunga utan att snegla på pojkarna eller sitta med någon i famn… Det borde ju också fyllt på en del! Mannen har dock haft ansvar för ungdomspastorn som avtackades så han var ju uppe i det efter gudstjänsten. Men då hade jag ju syrran till hjälp.

Men då har vi ju det faktum att mannen börjar jobba om en vecka. Och det rör sig mååånga tankar runt uppstarter blandat med vardagsbestyr – hur ska det gå!? Bra förstås, men trött kommer jag att bli! Men det är väl den mentala förberedelsen som gör mig lite …hm… … …tom och orkeslös. Lugnet före stormen-känsla. Och det som känns jobbigast är nog vardagsbestyren. Tvätta (tänder spricker fram för fullt så det går åt kopiösa mängder av dregglisar), ta hand om tvätten efteråt, hålla koll på klädbehov som ändras i takt med att väder och temperatur ändras, planera matsedel och handlingar, ordna måltider åt familjen och ta hand om disk x antal gånger varje dag (mannen gör ett kanonjobb på den fronten tack och lov!), ständigt plockande som blir med små barn i diverse åldrar, städa (pust!!!), åka iväg på träffar både ensam och som familj, bjuda hem vänner man vill träffa, plocka undan sommaren (oj, när ska vi orka och hinna det!?), försöka hitta tillfällen då man hinner med barnen på tu man hand (framför allt för de större eftersom pluttisarna tar så mkt tid), styra upp ett och annat i huset och över huvud taget hålla stället beboeligt utan att man får spunk… Listan kan göras hur lång som helst… Och det mesta av det är jag totalt opeppad på! Dessutom skulle vilja promenera oftare och kanske till och med träna… Men en sak behöver jag inte bekymra mig över i alla fall. Och det är att få långtråkigt!

Nya tag någon annan dag. Kaffe och choklad passar bra nu innan vi ska gå och möta upp storskrutt som kommer med skolbussen snart.

4 thoughts on “Luften gick ur mig…

  1. Kram på dig!! Helt naturligt att bli trött ibland, det är ju så fullt upp jämt!! Sen är det ju så att när man slappnar av och har det lugnare så känner man hur trött man är!!

  2. Ja jag har aldrig gillat de där vardagssysslorna. Men jag tror man måste hitta guldkorn som förgyller. Hitta tid för sig själv måste planeras in annars blir det inte av. Jag kan bara tänka mig hur det är med 4 barn omkring sig……. Jag hejar på dig det vet du i alla fall 🙂 Sedan blir de större fortare än du tror!!! Kram

Kommentera

