familj · tankar

Mer ordning och reda

Så fort jag får lite tid och ork över försöker jag få lite bättre ordning hemma. Under pluggtiden blev det inte mkt av den varan över huvud taget eftersom jag alltid haft barn när jag pluggat samt en massa engagemang i vår kyrka. Det blev extremt tydligt när jag idag satt och kollade igenom almanackorna från 2008 och 2009. Tjeeena, att jag överlevde!?! Vissa veckor var så fulltecknade flera veckor i streck att jag inte fattar att jag orkade vara mamma mitt i allt det också!

Dagens projekt var att fylla i lillskrutts bok om hennes första år. Hade en annan omständigare variant till henne tidigare men när både storskrutt och killarna hade samma så köpte jag en likadan till henne som kändes lättare att fylla i. Så medan mannen och lillskrutt storhandlade, storskrutt var på skolan och killarna sov så fick jag tid att gå igenom boken, föra över gamla anteckningar och kolla i almanackor efter ytterligare framsteg i marginalanteckningar samt BVC-häften med vikt, längd och vaccinationer.

Blev lite kompletterande i syskonens böcker också. Sååå skönt! Undrar om någon lyckas fylla i en sån där bok komplett… Känns som en omöjlighet så mycket som man ska skriva! Men jag fyller i det jag kan och resten får vara tomt. 🙂 Någon annan gång när jag får ett ryck ska jag kolla in foton vi tagit för att dels få tips om vissa framsteg (man fotar ju ibland första gången något händer), dels för att framkalla och sätta in bilder i böckerna.

Avslutade kvällen med att hela barnaskaran fick bada. Poppis? Ooom det var! 😀

Nu ligger alla 4 och sover gott i renbäddade sängar och det är hög tid för mig att sova. Imorgon blir det heldag med Trinity. Tack och lov är syrran här och gör i ordning inför hennes flytt, så jag lämnar inte mannen ensam med barnen.

 

2 thoughts on “Mer ordning och reda

Kommentera

