musik · tankar · tro

Nya tag

För oss kommer hösten igång denna vecka, även om det blev en tjuvstart förra veckan med äldstemöte… Imorgon börjar storskrutt förskoleklass!!! Lilla gumman har blivit så stor…

Ikväll har vi höstens första musikråd och på torsdag har mannen första styrelsemötet. Lillskrutt och mannen är hemma ytterligare två veckor och det känns sååå skönt att börja med hösten lite grann men ändå ha mannen hemma lite till! Som en mjukstart liksom.

Dagens projekt är att få ordning på vinden igen. Tjejerna har fått härja där fritt med kompisar de senaste veckorna och då ser det ut som det gör… Ska strukturera upp en bättre arbetsplats för dem så de inte stökar till hela rummet och framför allt soffdelen.

En gång i veckan ska jag och några mammavänner försöka gå ut och gå tillsammans för att resten av veckan försöka gå själva på varsitt håll (hade gärna gått fler gånger tillsammans men det är svårt att få till med större barn hemma samt med olika läggtider på kvällen).

Lovsången har jag redan skrivit om ska få mer utrymme i höst. Vi har under året välsignats med fler som skulle vilja vara med och min förhoppning är att kunna bygga upp fler stabila team för att dels kunna ha lovsång på fler gudstjänster samt kunna erbjuda fler att prova på.

Igår skickade jag iväg en inbjudan till de mammor jag hoppas kan vara intresserade av en mammacellgrupp (cellgrupp = en träff där man i liten grupp umgås i hemmet, pratar om tron, läser bibeln, ber och fikar tillsammans). Vi har tidigare haft en cellgrupp för hela familjen men det har blivit svårare och svårare att träffas ju fler barn vi fått. Har redan fått svar från 5 personer och det gör mig alldeles lycklig!! Tänk om vi äntligen kan få det att fungera! Så nu är min bön att vi ska lyckas få ihop logistiken med tider och ledare för jag vill så gärna vara med i en cellgrupp igen!

I helgen har även Trinity (kören) upptakt och jag tänkte börja och se om jag orkar fortsätta. Jag hoppas det för det ger så mkt utan att jag känner att jag måste dra i något…

Ja, det var några av mina tankar och visioner inför hösten. Känner mig taggad och förväntansfull över vad som kommer hända framöver, både det jag planerat och det som Gud har tänkt utöver det… 😀

5 thoughts on “Nya tag

  1. Vad härligt med sådan mjukstart – och med lovsången och cellgrupp låter det helt magiskt. Själv går jag/vi i väntans tider. I mars/april kommer våran guldklimp (jag som inte trodde jag kunde bli med barn!).

  2. Ja visst är det ändå lite härligt att hösten kommer! Låter som du har mycket spännande planerat och jag ska hålla en tumme för att du får ihop en cellgrupp. Lät spännande!

    Kramar

    1. Håller med, skönt att komma igång med lite fastare rutiner och så är det ju roligt att ha en del att se fram emot också! 🙂 Tack för tummen! Kram!

Kommentera

