förvaring · hos oss förr - sovrum

Sjalförvaring

Sjalar är ett superbra plagg tycker jag. Är man lite frusen kan en sjal runt halsen vara det enda som behövs och som dessutom är lätt att ta av sig om man blir lite varm. Det har blivit en del sjalköp för mig sista åren, och jag har tidigare försökt samla dem på krokar i sovrummet för att ha lite översikt vid sjalval. Har dock inte fungerat super eftersom vissa tar så stor plats hängande eller lätt rasar.

Stora röjjarveckan inför mannens öppet hus kom jag att tänka på ett tips jag fått av någon vän för ett tag sedan. Så jag vek och rullade ihop alla sjalar och stoppade i garderobsförvaring från IKEA. Själv vet jag ju hur de är i struktur, tjocklek och utförande så det här ger en mkt bättre överblick över mina sjalar!

Känns mkt bra att samla ihop dem på mindre yta. Intressant också att kolla igenom alla sjalar inför hösten då de säkerligen kommer att användas flitigare igen.

One thought on “Sjalförvaring

Kommentera

