familj · prylar · pyssel

Jag gjorde det!!!

Mamma hjälpte mig för några veckor sedan att sy dynor till vagnen. Beställde tyg från stoff & stil till ena sidan och så hade jag kvar fleecetyg från när jag sydde dynor till förra vagnen (P&T:n) till baksidan. Visste i och med den erfarenheten hur jag skulle göra men i och med min pedantiska sida ville jag ha hjälp av en erfaren ickepedant för att få det färdigt. Vi hann dock inte med att sy hålen för selen i vagnen medan mamma var här men igår tog jag fram symaskinen…

Det händer verkligen inte ofta! Men efter några försök och uppsprättningar (och en upptäckt att det faktiskt var lite fel på symaskinen och inte bara var en ovan brukare som försvårade det hela…) så fick jag in snitsen och då gick det undan! Så nu sitter dynorna på plats!

Stjärntyg på ena sida, svart fleece på andra sidan och så ett mittenlager med 5 cm tjock skumgummi. Delarna sitter ihop med snedslå (som mamma hjälpte mig sy dit eftersom jag slet hårt första gången jag gjorde det…). Märkte ut var och hur hålen för selarna skulle sitta och sydde sedan stora knapphålshål för att sedan sprätta upp hålen. Till hösten går sittdynorna alltså att vända så att man får en varmare dyna att sitta på om man känner för det.

Stolt som en tupp över slutresultatet ville jag förstås låta killarna provsitta…

Killarna var förstås överväldigade över deras moders välgörenhet och storplutt försökte rent av starta vågen till sin mors ära! 😉

6 thoughts on “Jag gjorde det!!!

Kommentera

