familj · tankar

Att vara tvillingar

Asså, det här med tvillingar… Jag trodde att de skulle ha jätteroligt med varandra, tidigt! Men inte våra twins inte! Man ser dem ofta så här.

Nära varandra, lekandes med varsin grej, eller samma grej för den delen, men inte med varandra. Var och en fullt upptagen med det han själv vill leka med… Vilket ofta är detsamma som den andre leker med. Och när det gäller att intressera sig för den andre så turas de oftast om. Här med klassisk, pingstig handpåläggning… 😉

Efter att den ena försökt få kontakt med den andre, hittar den förste något annat intressant när den andre börjar visa intresse…

De kan möjligtvis flyktigt ha kontakt!

För att sedan återgå till det ”vanliga” att de turas om…

Alternativt utforska samt väja för varandra…

Tidigare idag hörde jag dem dock skratta gott och leka med varandra! Såna gånger gäller det att vara knäpptyst och inte röra sig ur fläcken. För så fort de ser en så glömmer de brorsan och tror att de får det mycket bättre om de knatar till mig istället… Försökte efter en stund smyga iväg efter kamera alternativt filmkamera för att föreviga den mysiga stunden, men när jag väl dök upp så var the moment gone… Nåja, det kommer säkert. Skulle bara vara så mysigt att få mer av den varan nu med en gång! 🙂

3 thoughts on “Att vara tvillingar

  1. Känner också igen det där, ibland kan de vara tillsammans och leka och skratta. Men är nog inte så medvetet utan det är nog mer att dem är på samma ställe just då…..

  2. Hej på er! Fin blogg och tack för din kommentar hos oss 🙂
    Jag känner igen det där. Mina var heller inte så intresserade av att leka med varandra tidigig i ålder, tror faktiskt det kommer fram över. Tycker nu de hittar varnadra men leker gärna var för sig med. Jag tror bara vetskapen om att någon är där räcker just nu 🙂

Kommentera

