familj · musik · tankar · tro

Ensam med 4

Kan väl inte säga att jag var supertaggad när mannen drog iväg på Brenton Brown-kväll tidigare i eftermiddags. Även om jag försökte uppmuntra mannen att ha kul och njuta… Först lovsångsseminarium och sedan konsert.

Vi klurade på hur vi skulle bära oss åt för att kunna åka båda två, men kände att vi var för sent ute. Närmaste lösningen var att be några ta hand om tjejerna och ta med killarna, men då hade man inte vetat hur mkt man hade kunnat ”va med” så vi (jag) bestämde att mannen skulle åka själv och se till att njuta till max, ta med sig inspiration hem för att sedan smitta av sig på mig inför höstens lovsångsnysatsning. För i höst hoppas jag att vi kan köra igång några lovsångsteam och boka upp mer kontinuerlig lovsång under gudstjänsterna. Barnvakter ska nog inte vara några större problem att skaffa under gudstjänsttid eftersom vi inte är ensamma om att vilja öka lovsången i våra gudstjänser.

Men innan dess ska jag njuta av en lugn stund nu när barnen har somnat…

 

Och faktum är att det gick bra att vara ensam med 4. Jag fick sitta på golvet med killarna stundvis när båda ville vara med mig. Men tjejerna har jag knappt märkt av eftersom de lekt för sig själva i och utanför huset. De hjälpte mig också med att ge killarna välling (vilket är ganska bängligt att göra själv) och protesterade inte när det var deras tur att lägga sig. Nu hoppas jag bara att jag inte behöver gå ner till killarna så många fler gånger under kvällen… De har en tendens att tappa nappen, krypa omkring och behöva hjälp att komma till ro igen emellanåt…

One thought on “Ensam med 4

Kommentera

