familj · musik · resor · tankar

Ledighet

Mannen är sedan början av juni hemma och det är sååå skönt!! Har tagit på mig lite gig under sommaren och faktum är att det har varit minst en sjungning i veckan till och med i mitten på juli! Det är dels förfrågningar av vänner (dop, vigsel och begravning), men också några förfrågningar genom en begravningsbyrå som önskat soloinsats.

Men med en sjungning i veckan så blir mkt fokus på rep, notsök och telefongöra. Och i veckan har vi ju haft öppet hus för mannen med allt vad det innebär. Men vissa grejer tackar jag helt enkelt inte nej till. En nära släktings begravning till exempel… Mina svågrar och mannen spelade.

 

Och jag och min svägerska sjöng. Skönt att vara två!

Mellan alla spelningar, åtaganden och resor har vi försökt ta det lungt så mkt vi har kunnat för att inte helt förlora ledighetskänslan. Med mer eller mindre lyckat resultat…

Veckan som kommer är första helt lediga veckan på hela sommaren så nu ska vi göra det vi ursprungligen tänkt göra i sommar – bara vara hemma och ta det lugnt. Kanske ta korta dagsturer till diverse kaféer, vänner och släktingar. Om värmen behagar komma vore det ju inte helt fel att åka till havet också… Fast då borde jag skaffa mig en passande bikini…

En bra grej med att det har hänt mkt under sommaren är dock att vi har många minnen att blicka tillbaka till vilket kan göra att sommaren känns längre. För hade vi inte gjort något på hela sommaren så hade dagarna ändå flygit iväg och man undrat vad man gjort av sommaren. Och så har vi ju några lediga veckor kvar innan mannen börjar jobba igen (försöker slå bort tanken på den dagen så mkt som möjligt…). Njuter verkligen av att vara tillsammans hela underbara familjen! 😀 Och nu hoppas jag att ledigheten börjar på riktigt!!!

Kommentera

