familj · musik · resor · tankar

Utekontor och frisersalong

Idag har större delen av dagen ägnats åt noter och notpärmar. Solen sken och det var riktigt härligt ute så jag försökte hitta på nåt som behövde göras som kunde göras utomhus… Så jag drog ut pärmarna, noterna, hålslagaren och plastfickorna ut och satte mig på balkongen.

Så nu är det ordning bland noterna igen! Förutom en hög som blev kvar inne… Tyckte att det var lite av en viss sorts noter att sätta in i pärmarna… Men den högen tar jag någon annan gång.

För någon dag sedan klippta jag lillskrutt. Usch, vad svårt det är!! Hon har tunt, fint hår och varje klipptag syns på 100 meters avstånd (känns det som…). Men hon är ju så söt ändå så jag hoppas att inte så många synar hennes klippning.

 Ikväll var det storskrutts tur. De har fått välja varsin film när de blivit klippta. Det tar sin lilla tid när gella klipper och fajtas med hårstråna så det behövs något avledande… Kvällens klippning, inklusive kort paus för att amma och lägga killarna och sedan även duscha av storskrutt, tog totalt 2 h.

Under tiden hade mannen fullt upp med att hålla killarna så nöjda som möjligt (eller rättare sagt: så lite missnöjda som möjligt!). Kan efter dagens enda rejäla sovpass konstatera att killarna behöver två sovpass för att orka med hela kvällen…

Men nu pustar jag ut i soffan och laddar inför morgondagen som kommer bestå av packning. Ska nämligen åka en sväng på lappis (en kristen festival) i helgen… I år är vi åtminstone inte engagerade mer än på två möten (har några år varit med i lovsångsteamet), så i övrigt är det ”bara” barnen och oss själva vi ska försöka hålla ordning på. Är lite orolig för hur det ska gå med killarna, men det får lov att gå bra. Försöker att inte ha så höga förväntningar på vad vi vuxna ska få ut av helgen och tänker mer på att tjejerna är överlyckliga över att få åka till lappis! De har längtat sedan lappis var slut ifjol…

2 thoughts on “Utekontor och frisersalong

  1. Så duktig du är som klipper barnen själv! Hoppas att Ni får det jättefint och roligt på Lappis!

    1. Tack! Försöker i alla fall när det gäller klippningen, men jag tänker gång på gång ”undrar vad det kostar att gå till frisör med barn…”. 🙂

Kommentera

