familj · musik · resor · tankar

Vigsel – check!

Nu har vi lämnat vigselspelningen bakom oss. Sång- och spelinsatsen gick helt ok och framför allt är jag nöjd med att ha lyckats med en så viktig spelning utan textstöd! Jag har nog aldrig repat så mkt till något gig som vi gjorde till detta och tack vare det satte sig texten. Jag har sällan heller varit så nervös som jag var innan! Förstår inte riktigt varför… Speciellt just innan var jag äckligt nervös!

Att insatsen var uppskattad värmer förstås ännu mer och vi känner oss hedrade åt att få vara en del av en så stor och viktig dag.

Den ena låten tillika ingångsmarschen (Rör vid min själ med You raise me upp-melodin) framförde vi första halvan med bara gitarr och sång innan orgeln kom in samtidigt som brudparet. Kändes mäktigt och riktigt roligt att få sjunga med den instrumentuppsättningen!

Den andra låten (Kärleksvisan) var en överraskning för brudgumen från bruden och den var riktigt skön att sjunga! För att kunna fokusera helt och fullt på sången och speleriet så tackade vi nej till att vara med på festen och fixade barnvakt på två olika håll (hade inte kunnat vara utan amning hela dagen så alternativet var att ha haft med åtminstone killarna). Var bara med utanför kyrkan innan vi åkte hemåt för att plocka upp barnen. Här är den lyckliga och stolta familjen. 🙂


Och brudparet som bjöd på sig själva. 🙂

Under tiden var syrran hemma med tjejerna och packade inför besök hos mina föräldrar och killarna hade vi lämnat av hos mannens syster med man halvvägs till Umeå. Det var en lättad gella och en lättad man som plockade upp nöjda killar innan vi begav oss vidare hemåt…

Vad som hände när vi kom till mina föräldrar berättar jag om lite senare… Det blev inte riktigt som vi hade tänkt oss kan man säga. Spännande va!? 😉

2 thoughts on “Vigsel – check!

  1. Vad trevligt det var att få träffa era små pojkar! Eller små är dom ju inte längre, speciellt inte om man jämför med Olivia 🙂
    De (barnvakterna) glömde ett litet bi här. Ska jag posta det, lämna till J o B eller ta med på lappis? Hoppas hans brännskador blir bra fort. Stackarn 😦 Kram på er.

    1. Kul att ni träffades! Nästa gång får vi väl försöka träffas vi också! 🙂 Biet kan du ge till B&J så får vi det kanske till lappis. Ingen brådska… Kram!

Kommentera

