familj · tankar

Sommardag

Hade en ljuvlig sommardag igår som innehöll mkt både nyttigt och mysigt. Har haft mina föräldrar på besök i helgen och det händer inte så ofta så det är riktigt mysigt när det väl blir. Mamma har hjälpt mig med ett syprojekt till vagnen, hjälpt mig med uteblommorna som jag passade på att sätta ut igår när det var så fantastiskt väder (i krukor, vår tragiska slänt med ”stenparti” har jag gett upp…).

Vi grillade och åt ute på vår ljuvliga balkong, tjejerna monterade upp studsmattan (med lite assistans av mannen… ;)) och killarna sov helt ok igår! 😀 Även fika intogs ute på en picknickfilt.

Helgen har också innehållit familjefest i Ursviken – det årliga Joypeak med en massa kul för barnen (visar senare) och så sjöng vi på ett barndop i söndags. Förra veckan innehöll dessutom utöver begravningssjungningen och stadstripp (jag skrev om tidigare) bland annat kosläpp i närheten till barnens förtjusning. Så efter en händelserik vecka njöt vi igår av att bara vara hemma.

I helgen är det dags för bröllopssjungningen och då hoppas vi att det går bra med barnen… Har roddat med barnvakter på två olika ställen för att inte någon ska behöva jonglera med fyra ungar… 😉 Ser ut att bli fint väder till helgen och innan dess kanske vi kan få lite gjort inomhus. Fast mest ska vi nog försöka ta det lungt och få killarna att fortsätta sova bra. Och njuta av doften från mina favoritblommer – syrener och liljekonvaljer…

2 thoughts on “Sommardag

  1. ljuvliga du! Saknar er SÅ!!! Vad gör ni v.28? Hade bara en liten tanke om familjesemester med tältning på någon kamping. INGET bestämt resemål än. Vi var väl mest inne på att resa söderut men så kom jag och tänka på er….. som sagt BARA SPÅNANDE än så länge….. Men vore grymt mysigt att ses! kramar

Kommentera

