familj · musik · tankar · tro

Pustar ut

Usch, jag har varit så trött och nervös de senaste dagarna. Trött för att vi inte sovit tillräckligt. Nervös i omgångar för begravningsspelningen idag. Ny kantor, ny låt, svårt att hitta noter, ringrostig då jag inte sjungit så mkt senaste året och så är det alltid lite speciellt att vara med under en så intim och tung situation när några ska ta avsked av någon älskad… Inget jag gör med en axelryckning.

Tog ett mannakorn (ett bibelord) innan för att lugna ner mig och fick så lämpligt Joh 14:27. Jag lämnar en gåva efter mig, och det är frid. Ni ska få av min frid, en frid som ingen här i världen kan ge er. Var därför inte oroliga och rädda. (Handbok för livets översättning) Tack Gud för den hälsningen! Ska försöka vila i det ordet närmsta dagarna…

Vi har inte lyckats återerövra våra rutiner sedan killarna, lillskrutt och mannen varit sjuka så allas sömn har naggats i kanten. Försöker få killarna att sova två pass om dagen men många dagar har det bara blivit ett pass på förmiddagen och då blir eftermiddagarna och kvällarna extra jobbiga.

Men vi är ju två hemma vilket är ljuuuvligt!!! Igår var vi på stan och gjorde undan en massa småärenden som hängt över oss under en längre tid. Killarna sov knappt någonting i vagn så periodvis fick vi lyfta ur dem och bära dem för att de skulle vara nöjda. Men tjejerna skötte sig exemplariskt och därför unnade vi oss både lunch på stan efter deras önskemål (hamburgare och pizza) och avslutade trippen med kulglass. I vanliga fall brukar sådana göra-undan-prylar-dagar övervägas noggrannt om de verkligen är värda att ”försvinna” genom att vara borta från hemmet. Då har man liksom avverkat en dyrbar dag som behövs för att hålla undan hemma, städa, bada barn och annat vi brukar göra på helgen.

Men nu pustar jag ut efter en avklarad sjungning (speciellt första låten gick väldigt bra!) och njuter av att ha sovande barn. Hoppas storplutt slutar vakna så vi kan softa en liten stund till innan vi också ska sova. Passar på att läsa lite böcker…

2 thoughts on “Pustar ut

  1. Jag är glad o tacksam att just du sjöng på pappas begravning o tror att även de anhöriga idag kände att du sjöng från hjärtat med Guds kärlek.

Kommentera

