familj

Förhalningsteknik

Barnen är lagda, men storskrutt ligger vaken och funderar runt Narniaboken mannen läser högt för henne lite nu och då. De är nu på boken ”Kung Caspian och skeppet Gryningen” (femte boken!) och hon älskar att få högläsning ur Narniaböckerna!

Vi hörde henne ropa ”Pappa, pappa, pappa!” men jag gick ner istället (för att bespara mannen som lagt henne) och frågade vad hon ville. Hon började berätta om den senaste episoden i boken och efter ett tag frågade jag om hon ropat på pappa för att berätta det (han hade ju läst för henne…) varvid hon sa ”Näe”. Jag undrade ”Men vad skulle du säga då?” och så fick jag höra ännu en episod ur boken som jag i ärlighetens namn inte lyssnade intensivt på men slutklämmen hörde jag och det var att några hade ropat ”Bravo!” vilket hon hade tyckt var lustigt. Jag lovade att berätta det för mannen och sa ”Sov gott”.

Gick upp till mannen men det dröjde bara 1 minut innan vi hörde rop från källaren igen ”Pappa, pappa, pappa!” och den här gången fick mannen gå. Sa i förbifarten att hon för mig berättat något lustigt avsnitt ur boken, något med Bravo-rop. Mannen kom strax därefter upp och berättade att hon denna gång ville veta om jag kommit ihåg att berätta det lustiga för honom. Det var ju för väl att jag gjort det! Vem vet hur många gånger vi hade fått gå ner annars!? 😉

2 thoughts on “Förhalningsteknik

  1. Ha ha ungar är härliga, och smarta är dom med. Klart hon var tvungen att kolla av med pappa att du inte glömt! 🙂

  2. Hihi, så gulligt. Alltså, det finns så otroligt många sätt att förhala sovandet 😉 Jag var själv en expert på det (med mina böcker..).

Kommentera

