musik · tankar

Gignervositet

Är lite nervös. Har några sjungningar framöver. Ett barndop, en begravning och en vigsel för att vara precis!

Vigseln känns extra spännande eftersom det känns extra viktigt att det blir bra på just en vigsel. När jag tog på mig den sjungningen tänkte jag att jag skulle ta tillfället i akt och försöka repa så pass mkt att jag lär mig texten utantill… Har väääldigt svårt för texter! Nervositeten (min ständiga sångföljeslagare) gör mig dessutom ännu mer glömsk och jag känner mig mkt tryggare med ett textpapper framför mig. Får se om jag lyckas repa in så pass att jag törs stå helt naken – helt utan textstöd alltså… 😉

Nåja, det är väl bara att tuta och köra. Jag tror att jag alltid kommer att ha något att oroa mig för. Är det inte texten så är det tonläget, annorlunda rytm, musikaliska lyssnare eller något annat som sätter griller i huvudet på mig. Jag är nog helt enkelt en hopplös nervös sångerska.

2 thoughts on “Gignervositet

Kommentera

