familj · tankar · tro

Hemmahäng

Nåja, vad är väl en gudstjänst i kyrkan? Det kan ju va fruktansvärt tråkigt, å dötrist å tråkigt, å alldeles… alldeles underbart!! Men vad gör man när man har sjuka barn? Då spelar det heller ingen roll om det är morsdag eller inte. Får försöka göra något trevligt av det… Har dock inte kommit på hur än.

Febern har gått ner och lillplutt hade imorse bara 38,1, men han är fortfarande rätt hängig. I efterhand inser jag att jag skulle tackat ja till vännens erbjudande av hjälp med att lägga barnen igår för det gick inte alls bra! Räckte inte till för 5 öre eftersom båda pojkarna hade svårt att komma till ro. Mkt svårt att få tjejerna i säng då! Storplutt somnade inte förrän 10 i 9 i min famn, 9 la jag ner honom i sängen och 10 minuter senare kom mannen och syrran hem efter mötet.

Nu rullar storplutt runt och leker på golvet och lillplutt hänger som en trasa i min famn – helt orkeslös… Gick på en 40-minuterspromenad eftersom de inte somnade på egen hand och de vaknade så fort jag kom hem.

Har som ni ser satt på sitttyget på vagnen och är än så länge nöjda! Känns extra bra att det tajmade så bra med sommarvärmen (är imponerad av att de rymts i liggkorgarna hela 8 månader!). Hm, nu är storplutt på väg ut i hallen men klagar på att en byrå står i vägen…

…och lillplutt håller på att somna i famnen. Undrar just om det går att lägga honom i sängen…

Och hur ska jag göra nåt trevligt av den här hemmadagen då jag sett fram emot att få åka till kyrkan med hela familjen, lyssna på en inspirerande och jordnära talare och sjunga lovsång…?  *suck!* Skulle solat på balkongen om det inte vore för en febrig stackare… Vi ser väl vad det blir av den här dagen……… Over and out.

Kommentera

