familj · tankar

Sol ute skitväder i sinne

Ursäkta, men nu ska jag passa på att använda bloggen som ventil… Blä, vad less jag blir på ickesovande pojkar och mjölkstockskänsliga bröst!! Killarna växlar mellan att turas om att gnälla av övertrötthet och att gnälla samtidigt av övertrötthet. Skulle nog få dem att somna om jag gick ut med vagnen på promenad, men de skulle mest troligt inte sova vidare när jag kom hem när vagnen stannar. Och långpromenad i det vackra somriga vädret låter väl härligt! Tja, om det inte vore för mina skitbröst som inte tål blåsten och behöver kläs i typ vinterjacka. 20 plusgrader och vinterjacka är ingen trevlig kombo, tro mig. Sitter här och tjurar istället… Det är såna här gånger det är mer än dubbelt jobb med tvillingar! Tur det är sista dagen på veckan eftersom mannen har långhelg… Over and out för nu.

Nästa gång ska jag jubla över nåt trevligt… typ att jag ska få en egen tur på stan på fredag med kära vänner – UTAN barn och till och med UTAN vagn!!! Längtar…

11 thoughts on “Sol ute skitväder i sinne

  1. nu är ju solen borta här, men går det inte att sitta på balkongen å sola å vagga vagnen samtidigt?

    1. Försökte det men de vill inte ens ligga i vagnen… Nu tror jag storplutt somnat (i vagnen på balkongen) och jag försökte lägga ner lillplutt men han protesterade högljutt innan jag ens hann lägga ner honom. Var rädd att han skulle väcka storplutt så nu får lillplutt sitta i mitt knä. Kanske han däckar snart…

      1. Nä, nu vaknade (om han nu sovit över huvud taget…) storplutt så nu får de vara vakna tills de ätit och ska sova ”nästa” gång…

  2. Stackare! Bra att du har en tur på stan att se fram emot – jag hoppas att den ger mycket energi! Om vi bara hade varit närmare varandra hade jag tagit med pojkarna på en långpromenad så att du fick sova! Kram på dig!

    1. De somnade till slut en timme innan mannen kom hem så då slappade jag! 🙂 Känns super att ha något att se fram emot också! Man behöver lite sånt nu och då.

  3. Hej Gella!
    Jag har haft samma problem med alla mina graviditeter – det har varit täckväst i dun samt fetvadd runt brösten inuti BH 😦

    1. Har funderat på att införskaffa väst nu när det är lite knepigt väder med sol och blåst… Ska nog kolla in om jag kan hitta någon lämplig imorn.

  4. Hej hej! Jag vet att min syster använde inlägg av ylle. Men du kanske har testat det mesta redan?
    För övrigt verkar familjen må gott – härligt! Kram på dig

    1. Har testat ylleinlägg men de är för små (får liksom välja var jag inte vill ha stokningen och var jag ska riskera att få…). Har ett par större som jag använde i vintras när det var som kallast men nu hittar jag dem inte. Måste nog ta och rensa lite här hemma……

    1. Jo, jag har två typer men den ena (i ull) är för liten och den andra hittar jag inte…… 🙂 Nu blåser det dock mindre så nu har jag bytt till vårjacka och varm tröja under – mkt bättre!

Kommentera

