familj · tankar

Reservbrist

Insåg i helgen hur trött jag är. Trodde att jag var rätt pigg och att vi skulle få ganska mycket gjort. Hade tänkt ta itu med vinterkläderna till exempel. Utöver att bada och duscha alla barn samt få lite städat här hemma… Men så fort vi ätit frukost och det var dags att sätta igång så var det som att luften gått ur mig och jag bara ville sätta mig i soffan och softa. Började sortera undan vinterskor, men det tog emot så efter en stund gav jag upp. Får ta det någon annan gång. Lite fick vi undan i alla fall. Och mannen har desto mer ork så jag får helt enkelt låta honom göra så mkt han orkar och resten får vara ett tag…

Killarna (nån fler än jag som märkt att jag inte använder ”twinsen” lika mycket längre? tror de börjar bli mer och mer ”barn” som ”tjejerna”…) sover oftast bra, men så fort det blir stört med sömnen dagtid eller nattetid så märker jag att jag inte har några reserver. Tjejerna är oftast väldigt skötsamma och leker mycket för sig själva, oftast tillsammans. Det brukar gå alldeles förträffligt, men ibland så ryker de ihop och då känner jag också av att mitt tålamod är på tok för dåligt!

En förklaring är kanske att jag fortfarande ammar nattetid. Killarna brukar vilja ha någon gång mellan 00-01 och sedan vid 04 någon gång och sedan på morgonen då de ofta vaknar för dagen. Och det är klart att det tar på att inte få så lång sammanhängande sömn. Sist jag sov hela natten var väl i september 2011, alltså för snart 8 månader sedan, och då sov jag ju inte särskilt bra alla gånger då heller med min ”nätta” tvillingmage… 😉

Inatt var dock en ovanlig natt då de sov ända till 04!!! Tror det är rekord! Vore trevligt om de kunde göra det till en vana… Med några sådana nätter i bagaget kanske jag orkar ta tag i lite grejer här hemma!? Men fram tills orken återkommer så lyder jag min mors råd att inte känna en massa krav och måsten. Min huvuduppgift är i nuläget att ta hand om mina barn. PUNKT.

Kommentera

