familj · tankar

En vanlig natt

Av någon outgrundlig anledning har jag svårt att sova emellanåt. Trots att jag är supertrött! Igår la jag mig närmare 11 någon gång (alldeles för sent egentligen, men jag hann inte färdigt tidigare…) och somnade inte förrän kl 1… Passade på att amma vid 12 eftersom jag liks var vaken och pojkarna gnydde lite. Halv två satte tjejerna igång med nattvandring, men vid det laget hade jag somnat så då var det mannens tur att inte kunna sova… Att lillskrutt kom till vår säng kan nog förklaras med att hon är förkyld och täppt, men varför storskrutt också kom några gånger har jag ingen aning om. Varken de eller vi sover bra med dem i vår säng så de brukar aldrig sova hela nätter utan återvänder ofta till sina sängar efter ett tag.

Amning igen vid 4 och så vaknade de för morgonen kl. 7. Konstigt nog kände jag mig inte så slutkörd som jag borde vara, men vi får väl se hur det är med den saken om några dagar efter att ha varit ensam med barnen… Tror att jag legat och klämt ena bröstet efter 4-amningen för nu är det mjölkstocksvarning. Tycker mig har blivit extra känslig på sistone men är snabb på att var extra försiktig så det har inte gått så långt att jag fått feber. Ska nog lägga mig med vetekudde och läsning en stund, om jag hinner innan pojkarna vaknar från utesovstunden…

2 thoughts on “En vanlig natt

  1. Visst är det störande när man så mycket vill/behöver sova (& faktiskt har möjlighet) & ändå inte kan somna! Jag hoppas att det är högst tillfälligt!

  2. Om Alma kände oss bättre skulle hon ju gärna få vara här så mycket hon ville (t.ex. sova över) när du är ensam… Det är verkligen stressande när sömnen inte funkar!

Kommentera

