familj · hos oss förr - barnrum · tankar

Livet med ständigt kaos

Ibland blir jag så less på att det alltid är så stökigt hemma hos oss… Att det ska vara så svårt att hålla ordning! Gång på gång tänker jag att vi ska bli bättre på att hålla fint när vi väl städat undan allt från golv och möbler, bättre på att påminna tjejerna om att städa undan leken innan de går till nästa aktivitet. Men det slutar ändå med att det ser ut så här…

Observera att lillskrutt just städat bordet! Det var lika belamrat det med, just innan bilden togs! Hon ville nämligen måla med vattenfärger men för att få göra det var hon tvungen att städa lite först… Försökte även få storskrutt att hjälpa till bara för att hon också stökat till. Jag biter mig ständigt i tungan för att inte sucka och stöna över hur bedrövligt det ser ut överallt – det skulle liksom inte hjälpa nån utan bara skapa ännu sämre stämning…

Men imorn blir det städdag och när vi fått ordning på torpet då ska vi minsann bli bättre på att hålla efter… Och vad är väl viktigt när man har såna här sötnosar? Att de är glada och välmående eller att huset är skinande rent och att allt ligger på sin plats??

Faktum är att när jag kommit så här långt i inlägget så hade det tisslat och tasslats en del nere i lekrummet och när jag kom ner så var det två glada och stolta tjejer som presenterade ett nystädat lekrum!!

Och som gärna posade framför kameran… 😉

Och nu sitter de och målar medan jag gör mig beredd på att ta in killarna. Det finns kanske hopp för kaotiska familjen ändå… 😉

3 thoughts on “Livet med ständigt kaos

  1. känner igen det där kaoset, jag suckar när jag tittar in i pojkarnas rum, i tvättstugan osv. Borde storstäda och rensa, men det känns nog att städa golvet en gång i veckan =) men jag håller med dig. Jag försöker också tänka att det är deras rum och det går att stänga dörren =)

    1. Eller hur! Skulle behövt kunna stänga för vardagsrummet och köket också ibland… 😉 Såg förresten i senaste Hus&hem att Sonias delibod fanns med! Kul! 🙂

  2. Samma här man känner sig så less på allt som ligger på golvet och all tvätt och speciellt att man lovar att försöka vara bättre på att plocka upp nästa gång, det är hopplöst. Men det är bara att ta nya tag och hoppas på att de blir bättre när dom blir större 🙂

    Ha det bra.

Kommentera

