musik

Skivinspelning nr 2

Trinity har tidigare spelat in en skiva vid namn Soul emergency. Det var några år sedan och vi håller nu för fullt på med vår andra fullängdsskiva. Alla fantastiska låtar på skivan är skrivna av vår eminenta körledare Mattias Lindqvist. Den här gången spelas kören in i 3 omgångar med de olika stämmorna representerade i de 3 olika minigrupperna på ca 10 pers. Och i helgen var det dags för min grupp.

Vi började i fredags efter middagen och satte redan första kvällen 3 låtar. Tilläggas bör väl att det var de enklaste låtarna, de med minst körinsats… Dag 2 spelade vi in ytterligare 5 låtar och så de 4 sista (och ‘svåraste’) idag. Det blev en hel del kladdande på diverse notpapper och textpapper för att komma ihåg vad vi skulle tänka på i fraseringsväg när vi sjöng.

En soprankompis kidnappade kameran så att jag också fastnade på bild… 🙂

Kände av begynnelsen till förkylning i fredags morse men har pepprat mig själv med ingefärste med citron och honung med jämna mellanrum vilket var väldigt välgörande för halsen! Kom hem helt slutkörd i kväll och strax därefter stod middagen serverad på bordet. Syrran och mannen hade gjort smarrig köttfärslimpa med klyftpotatis och andra rotfrukter! Mmm…

Synnerligen rolig och spännande helg må jag säga! Kul att sporras att göra bra ifrån sig sångmässigt. 😀 Får hoppas på en lugn måndag med 4 nöjda barn så att jag får vila upp mig lite… 😉

Kommentera

