familj · tankar

Mindre dator och mer …?

Blev som sagt inspirerad av en vän att skippa fb under fastan och det känns fortfarande riktigt bra (även om det kliar lite i fingrarna ibland – tänk om jag missar några fynd till twinsen på Secondhand för tvillingar-sidan t.ex.). Det har också inneburit mindre tid vid datorn för andra grejer också. Och vad jag gör jag av tiden istället då? Ingenting känns det som. Fast det är inte sant. Jag får mina ryck då det händer något här hemma: tvätten tas delvis om hand, möblerar om för bättre funktioner i vissa rum, går på toa… Och mellan dessa ryck är jag ofta ganska trött. Och då är det ju allt det vanliga som ska göras – allt som har med barnen att göra.

Vi får sova längre och längre pass nu för tiden på natten, men man får ju mersmak… Har ofta ont i huvudet och svidande ögon. Tycker dock att det går hyfsat bra att få ihop livet (bortsett från allt man inte hinner…) även om det blir lite svettigt emellanåt. Det är fullt upp, men barnen verkar må rätt bra och utvecklas som de ska så nåt rätt gör man väl ändå mitt i allt som bara rusar på…

Idag åkte jag med alla fyra barnen till kyrkan för att träffa andra mammalediga med deras barn. Hade några rabattkuponger samt hade sett några plagg jag var sugen på till killarna så efteråt gick vi en sväng på stan! Killarna sover inte bra när vi åker iväg. De hinner inte komma till ro ordentligt så även om någon hinner somna i bilen så vaknar han så fort vi kommer fram. Men då sov de istället större delen av stadstrippen och var hyfsat nöjda – särskilt när vagnen rörde sig… Efter shoppingen köpte vi med oss fikabröd på ICA och åkte hem och hade ”café”. 😀

Det höll på att gå illa när storskrutt kände hungerskänslor inför det avslutande ICA-besöket och fick för sig att hon absolut ville äta hamburgare. Jag sa bestämt nej och att jag inte kunde tänka mig att göra det utan pappa. Föreslog att vi skulle höra med pappa om att göra det någon annan dag – kanske imorgon, men gråten var redan ett faktum. Förståd att hon (med rätta..) var hungrig så jag skyndade mig att roffa åt mig även bananer utöver fikabrödet, betalade så snabbt jag kunde och så fick de äta varsin banan på vägen till bilen och då var det frid och fröjd igen. *Pust!*

Mars är galet full för att ”bara vara mammaledig” (varför heter det föräldra”ledig” egentligen?!?!?!). Allt har dragits till denna månad känns det som. Det har varit och är mkt på BVC, förskola, ledarträffar i kyrkan, Trinityrep (kören) och kalas för tjejerna. Nästa vecka blir kulmen då jag tror att varenda veckokväll är bokad förutom måndag (då det är tvillingträff på dagen) och så avslutas veckan med skivinspelning från fredag kväll till och med söndag kväll. Men det är inte slut där, för veckan efter det ska det packas inför tripp först till Undersåker (där mannens mormor bor) och sedan till mina föräldrar över påsk. Men efter det pustar vi ut! Då ska vi nog bara vara hemma ett tag och försöka återerövra rutiner…

Önskar jag kunde bifoga nån bild men det hinns inte riktigt fota nu, som ni kanske förstår… Får se om jag hinner till nästa inlägg.

2 thoughts on “Mindre dator och mer …?

Kommentera

