familj · tankar

Lite passion i vardagen

Hade en liten svacka förra veckan. Veckorna går rätt bra, men man är ju ändå trött och hinner sällan unna sig så mkt och framför allt så hinner man inte med så mkt romantik om man inte jobbar aktivt på den fronten! Har de senaste dagarna dragits med en envis huvudvärk som värktabletter inte rår på men jag spänner mig nog en del när jag är hemma med barnen. Det är ju mkt som ska tajma för att allt ska flyta på så det gäller att vara steget före. Dessutom blir det en del bärande vilket också blir slitigt för nacke och rygg vilket i förlängningen ger huvudvärk. Insåg att det var dags att få lite skimmer över den grå vardagen. Det behövs inte mkt egentligen. För oss funkar följande tips:

  • Jag som är hemma tar för omväxlings skull på mig annat än sköna mjukiskläder (nåt jag vet att mannen uppskattar). Inte bara mannen blir glad när han kommer hem, jag känner mig fräschare också!
  • Dimra ner belysningen och tänd lite ljus en vanlig middagseftermiddag. Det spelar ingen roll att man inte sitter på restaurang och får maten serverad eller att barnen sitter med. Lite mys uppskattar alla!
  • Kanske en gnutta parfym eller mascara en vanlig tisdag (för mig som sällan parfymerar och sminkar mig…).
  • Boka barnvakt och gör något bara du och din älskade (för vår del får twinsen fortf. följa med, men det funkar ändå).
  • Mannen kan med fördel köpa blommor och choklad åt sin älskade. 🙂
  • Kramas (mer varken hinner eller orkar man i vissa perioder av ens liv…).

Viktigt att tänka på är att det inte behöver vara märkvärdigt och absolut inte kravfyllt. Grejen är att man ska hinna se varandra ordentligt mitt i vardagens stress och trötthet. En liten påminnelse med enkla medel kan göra underverk! Den där gamla kommentaren vissa herrar brukar dra ”Jag sa att jag älskar dig när vi gifte oss och skulle jag ändra mig så säger jag till” funkar definitivt inte. Att hålla kärleken levande är ett aktivt val – konstant.

Nu är de stora tjejerna hos farmor och farfar några nätter så att vi ”bara” har twinsen att ta hand om. Och oss själva förstås. Kändes som en välbehövlig ”paus”. Och idag är mannen ledig så då ska vi ha det lugnt och skönt och pyssla lite här hemma. 🙂

3 thoughts on “Lite passion i vardagen

  1. Så rätt och klokt, jag önskar att ni får en riktigt riktig mysig helg 😉 ”allting har sin tid” ….mer tid till er själva kommer, jag lovar!

Kommentera

