familj · tankar

Tog ut segern i förskott

Mannens rygg som började bli bättre redan för en vecka sedan har nu blivit värre igen. Idag ringde han 1177 (sjukvårdsrådgivningen) och fick rådet att ta en massa smärtstillande till efter helgen för att då se om det blivit bättre. Förhoppningen är att pillrena ska hjälpa musklerna att slappna av och om inte det funkar så får han kolla upp det på VC.

Kände igår kväll att jag var ganska slut (mentalt), så jag har tagit det grymt lugnt idag. Bara dragit på mig mjukiskläder och softar omkring. Huset får se ut som det gör. Pojkarna får sova inne idag och första passet sov jag med dem i vår säng. Nu sover de igen och jag har just avnjutit en kopp kaffe och en kaka. Ska se om jag hinner läsa lite i Allt i hemmet och drömma mig bort en stund… Och se om huvudvärken ger sig av sig själv eller om den behöver lite hjälp på traven. Duschningen  (som borde ha inträffat igår…) får jag ta när mannen kommer hem. Om pojkarna är nöjda vill säga… Han ska ju ta det lugnt ett tag till. Annars får vi se om vi kan få till dusch imorn istället… Så ser vardagen ut just nu.

Får se om jag orkar dra iväg oss till kyrkan imorn och träffa en massa trevliga mammalediga med sina barn. Det brukar vara värt att dra iväg för väl på plats har de flesta det oftast trevligt (speciellt stortjejerna). Men det var ganska jobbigt sist eftersom pojkarna hoppade över sovningen och började gnälla lagom till att jag skulle micra lunch, äta, servera tjejerna, diska undan och sedan ta oss hem… En gullig mamma hjälpte mig så gott hon kunde, men hennes bebis var inte heller nöjd hela tiden. Kände mig återigen otillräcklig. Men fram tills gnället (x2) var det trevligt! Vi får se hur det känns imorn helt enkelt. Och hur det går ikväll.

Skulle vilja ha något att se fram emot… Men vet inte vad. Har tänkt oss till IKEA framöver, men det blir ju inte direkt nån semester för pojkarna måste ju med eftersom jag helammar (+ att jag inte har någon aning om hur man skaffar barnvakt till tvillingar!?!?). Och så måste vi ordna barnvakt för tjejerna (brukar inte va så svårt) och klura på tidsscheman (desto svårare). Det händer en del framöver som vanligtvis brukar vara kul och nåt att se fram emot, men nu känns det som att allt innefattar en massa jobb. En massa pusslande. Så jag blundar för det och tar en vecka i taget. En dag i taget. Usch, vad deppig jag låter! Men det går nog över snart. Någon av pojkarna har vaknat så det är bäst jag går och tar hand om honom. Sedan kanske en kopp kaffe och kaka igen…?

6 thoughts on “Tog ut segern i förskott

Kommentera

