familj · hos oss förr - kök · hos oss förr - vind · tankar

Soffa på g

Det har gått i ett den här veckan och äntligen når veckan sitt slut. Har inte känt efter för att inte råka känna hur trött jag egentligen är. Men nu släpper jag allt och ”är” ett tag…

Mannens rygg är inte bra än, men sååå mkt bättre! Nu får han börja bära killarna i alla fall (även om jag fortsätter bära dem när de är i babyskydd och liggkorgar t.ex.) och det är sååå skönt att äntligen vara två om det mesta igen!

Igår fick vi hjälp att hämta soffan vi ska ha på vinden. Bjöd på middag som tack och det var sååå trevligt att umgås med kära vänner (som man inte behöver städa inför att få som gäster… ;)). Vi börjar dock vara några stycken (vi med våra 4 barn och de andra 2 familjerna med sina 3 barn…) och ryms inte längre runt köksbordet…

Så barnen fick sitta vid  ett eget bord och det gick riktigt bra!

Nu ska jag slappa och försöka komma ifatt. Får se om lillplutt slumrar till med mig en stund. Under tiden är mannen uppe på vinden och donar…

Han har i alla fall hjälp av stortjejerna. Storskrutt kan t.ex. bära undan plastskräp.

2 thoughts on “Soffa på g

Kommentera

