familj · tankar

5-barnsmor…

Nån som sätter kaffet i halsen om jag kallar mig 5-barnsmor? Tja, vi har det lite tufft nu och jag känner mig lite som en ensamstående 5-barnsmor… Men jag är inte gravid (vad jag vet…) utan det är mannen som är lite som det femte barnet i och med att hans rygg pajjade i lördags. Och eftersom jag vill att han blir frisk snarast så får han inte hjälpa till… Men han är ganska lättskött (lite piller, uppvärmd vetekudde och mat räcker för hans del) och så hjälper han  till lite i smyg emellanåt. Skönt ändå att ha nån vuxen som pratsällskap och en till som kan ”tjata” på tjejerna ibland. 😉 Men nog ska det bli skönt att få hjälp med allt bärande! Och att lägga till twinsen till brösten ngr ggr/dag – speciellt på natten! Idag var första dagen då han sagt att det känns bättre än föregående dag. Så nu går det åtminstone åt rätt håll! 😀

4 thoughts on “5-barnsmor…

  1. Tack kära ni! ❤

    Johanna – Har tänkt på er senaste dagarna och haft telefonen i beredskap ifall jag skulle komma på nåt vi behövde hjälp med. Framsteg, eller hur! 😉

Kommentera

