familj · tankar · tro

Jag är rik

Nu när pluttisarna blivit större och därmed lite mer förutsägbara så känns det som att vi landat något. Observera att det är skillnad på att hitta rutiner som funkar och att tycka att det är lätt! Det är det förstnämnda som gäller. Men vi känner nog både mannen och jag att även om vi inte hinner ”bara vara” och njuta som man kunde med ”bara” ett barn (ni som följer bloggen vet att jag inte tycker det är så ”bara” med ett barn…), så hinner vi ändå stanna upp så pass att det bubblar till inom en av lycka när vi ser vilken rikedom vi har i våra barn!

Ingen kan göra mig så arg som de som står mig närmast, barnen t.ex. De vet precis vilka knappar de ska trycka på. Men det är ju bara deras vänliga sätt att önska gränssättning (som Alf B. Svensson, barnpsykolog och föreläsare, skulle ha sagt)! 😉 Stortjejerna leker väldigt bra tillsammans på dagarna här hemma (mellan de ilskna utbrotten de får…) och jag är så glad att de har varandra när jag är upptagen med twinsen. Pluttisarna kommer säkerligen snart ur fas de också, det är ju så det är att ha barn som utvecklas! Men vi njuter nu medan de är relativt nöjda och sover bra båda dagtid och på nätterna.

Lillasyster med lillebror i knät och storasyster med storebror i knät…

Vårt perfekta äktenskap är också en rikedom! Och då menar jag inte perfekta som i att vi båda är perfekta som lever det perfekta livet tillsammans. Utan i den mening att vi med våra respektive brister och styrkor kompletterar varandra, är bra för varandra och gör det bästa vi kan av det vi är och har. Och ser man det på det viset så kan vem som helst vara rik! Bara man gör det bästa av det man är och har!

Jag är helt enkelt rik. Eller välsignad, som vi säger i pingstkretsar…

2 thoughts on “Jag är rik

Kommentera

