familj · tankar

Kallt och eländigt

Förkylningen håller ett statigt grepp om mitt huvud (konstant huvudvärk), men det känns som att det ändå funkar tack vare nöjda bebisar. Kan skryta med att pluttisarna fått D-droppar idag! Det ska de ha varje dag, men de får det kanske… tja, en gång i månaden i alla fall! 😉 Och så fick de ligga på mage! Det slutade visserligen med varsin kräkhög, men det är en heeelt annan sak! 😉 Ligga på mage ska de också göra varje dag enligt BVC-rekommendationer. Tänk så mkt som rekommenderas… Nåja, det händer att de får ligga på mage i alla fall! 🙂

Idag var det väldigt kallt, men de fick sova ute ändå (törs inte skriva hur kallt…). Var lite orolig att det var för kallt för pluttisarna men kände mig lugnare när de vaknade precis som vanligt 3 h, i princip på slaget, efter förra amningen. De vaknade med andra ord av hunger och inte av kyla (min slutsats…). Men på em hade det blivit ännu kallare och fastän jag tror att det hade gått utmärkt gjorde jag en läggningsprocedur i deras sängar som numera båda två står i vårt sovrum. Det funkade riktigt bra! Att få dem att somna i alla fall… Men det blev en kortvarig sömn.

Längtar verkligen till våren nu. Vill slippa detta påbyltande av varma kläder och filtar. Det är verkligen en dyr årstid det här för vinterkläder och vinterstassar kostar mycket när det är 4 barn som ska ha en massa grejer i rätt storlek samtidigt! För att inte tala om sportutrustning! Huvva! Vill ju så gärna att våra barn ska lära sig åka skidor (både längd och utförs) och skridskor, eftersom jag själv inte lärt mig det i och med alla turer till Bolivia och några år i södra Sverige. Men i nuläget finns i huset endast ett par skridskor som storskrutt kan ha… Mannen har i och för sig utförsgrejer också, och skridskor (någonstans…). Nåja, jag får väl ta mig ut på stan och försöka hitta åtminstone ett par skridskor till lillskrutt och sedan hoppas på att kunna hitta billigare skidor längre fram i vinter när de förhoppningsvis går ner i pris. Tipsa gärna om ni ser nåt bra erbjudande nånstans!

Nåväl, snart är det vår och då hoppas jag att vi kan gå ut på promenader med twinsen i den härliga vårsolen… Lääängtar!!! För att inte tala om hur skönt det blir när man kan sitta ute i bara linne och shorts!! Åh… jag är verkligen en sommarmänniska!

4 thoughts on “Kallt och eländigt

  1. Har inte ishallen bytardagar där man kan gå och köpa begagnat eller byta upp sig. De vet jag att de har haft i Luleå. Samt minns jag att mamma och pappa hyrde utförsskidor till mig under många år som jag växte så man bara bytte till större storlek vid behov. Men de kan va lite dyrare, säkert billigare att köpa om det finns fler som kan ärva, men det fanns det ju inte hos mig.
    Kul att följa er på bloggen och önskar er verkligen allt gott. Kram

    1. Tack för tips! Har inte hört om ishallar… Däremot har vi funderat på att kolla med uthyrningsutrustning som säljs ut i slutet av säsongen inför nästa år… Kanske hyr nu i början (åtminstone utförs). Kul att du följer bloggen! 🙂 Alltid intressant att se vilka som läser det man lägger ut. 🙂

Kommentera

