familj · musik · tankar · tro

Jaha, då var det dags

…för årets första förkylning. Men jag tycker vi har klarat oss lindrigt undan i och med att vi inte varit sjuka sedan 2:a advent! Storplutt och mannen håller förhoppnigsvis på att bli friska. Jag och lillplutt verkar vara nästa att åka dit. Tycker plutten känns lite febrig och själv känner jag också att jag nästan har feber. Lillskrutt och storplutt får vi se om de klarar sig eller…

Var lite låg igår. Låg (lite extra) back på sömnfronten och så var det väl kanske den annalkande förkylningen som sänkte mig något. Men det tog sig under den fantastiska gudstjänsten vi för första gången hade klockan 16 istället för den klassiska 11-tiden. Grymt bra gudstjänst måste jag säga! Den var bara en timme men innehöll då inget överflödigt utan höll sig till det väsentliga inom temat. Skön lovsång med inlånad Efs-anställd från andra sidan gatan var som balsam för min trötta själ.

Och så drygt 3 timmars rep med underbara kören Trinity efter det. Superkul! Vi håller på att repa inför vårens inpelning av vår nya skiva (vår andra fullängdsskiva). Känns jättekul! 😀

Hoppas tjejernas trots lugnar sig, för med en uttröttande förkylning har jag inte så mkt tålamod och ork jag brukar… En 6-åring som håller på att bli stor och vars nya uttryck rör sig i banor som ”Jag SKA…” och ”Jag tänker ALDRIG…” samt en 4-åring som får utbrott med höööga skrik så fort vanten inte är nog uppdragen, tjocksockan hamnar på sniskan inne i skon eller något annat inte blir perfekt på första försöket… Det tar helt klart på krafterna! Drömmer om en solsemester………

Kommentera

