familj · hos oss förr - barnrum · hos oss förr - kök · hos oss förr - toa

Sporrad till storverk

Vet inte vad som gjorde det, men jag fick massor gjort igår. Det började med att jag rensade ur ett skåp i badrummet och ställde iordning i hyllorna som jag vill ha det. Skulle egentligen duscha medan mannen var ute med barnen, men duschen fick vänta tills hyllan var ren och sorterad.

En hylla är t.ex. avsedd för nagelgrejer… Så nu ska husets alla utspridda nagellack successivt hamna här är det tänkt.

Sedan började jag rensa bland urvuxna bebiskläder…

Och när jag väl sätter igång med såna där utrensningar, då händer det grejer! Rensade undan alla flickkläder och la undan det som pojkarna kan använda framöver. Använde syrrans säng i lekrummet för att sortera upp allt i storlekshögar. En del ska ges till vänner med barn i passande åldrar och resten får åka till vår Secondhandbutik.

Hade tänkt slappa idag, men eftersom syrran och mamma kom igår kväll så vart det att jag hakade på deras energitåg (trots för lite sömn i och med uppesittarkväll igår kväll)… Det ena ledde till det andra och rätt var det var så hade vi inte bara nystädat på entréplan utan även nyklippt duk (vaxbehandlad från Jysk) på matbordet med halkskydd (också från Jysk) under. Och inte nog med det. Testade att möblera om i köket också! Har funderat länge på hur det skulle bli och vi testar ett tag och ser om vi är nöjda. Sedan tog vi en välbehövlig kaffepaus…

Mamma och syrran satte igång med bullbak också! Men vid det laget var jag rätt slut. Gick och bar på en kille och försökte hålla mig undan så jag inte skulle smitta av mig trötthet och lite gnällighet… 😉

Men nu är jag så trött att jag höll på att lipa innan jag fick mat i magen… Nu ska här slappas resten av kvällen! Och njutas av att vi har fått sååå mkt gjort här hemma!!

6 thoughts on “Sporrad till storverk

    1. Så länge jag inte drivs av krav eller andras förväntningar så känns det mer ok att greja på här hemma. 🙂 Men jag ska se till att bli bättre på att hitta vilotillfällen också!

  1. Nä alla måsten de är hemska ibland & speciellt de människor som sätter krav på en…Man ska göra det som faller en in då blir det mycket roligare! Det blev jätte snyggt iaf! /Kram

Kommentera

