familj · hos oss förr - vind · tankar · tro

Vinden har vänt

I dubbel bemärkelse… Vinden (längst upp i huset alltså) har stått still länge. Men under mannens jul- och nyårsledighet började vi pyssla vidare uppe på vinden igen! Mamma var och hälsade på ngr dagar och då passade vi bl.a. på att åka och titta på soffor (oj, så mkt vi fick gjort när hon var här!). Och till vår stora lycka hittade vi en soffa som kändes bra utan att kosta en förmögenhet så vi slog till! Och då blev vi förstås ännu mera peppade på att ställa iordning där uppe innan soffan kommer! 😀

I helgen åkte mannen och handlade med storskruttarna. Syrran var här och pluttisarna la vi ut i vagnen. Under tiden satte syrran och jag upp de paneler vi hade. Fast vi inledde med att be en bön och ta ett mannakorn (en liten lapp med ett bibelord) så att det skulle gå bra.

Såna inredningsgrejer brukar ha en tendens att få oss att bli irriterade på varandra eftersom jag är pedant och vill ha det på mitt sätt och syrran inte alltid är med på banan hur jag vill ha det… 😉 Men det gick bra! Och jag tror att det berodde på bönen. 🙂 Och lovsångsskivan vi lyssnade på samtidigt…

Är över huvud taget peppad på vad det nya året har att erbjuda. Det känns som om vinden har vänt även bildligt! Twinsen är mer och mer ”me” och håller det i sig så här ett tag så känns det som om jag kan fixa våren. Känns också spännande med allt som händer i församlingen (i kyrkan alltså). Hoppas på mkt på den fronten!

Och i och med mer ork på sistone så upptäcker vi saker i hemmet att ta tag i. Som vinden t.ex. Vissa dagar (som i måndags…) är fortfarande astunga och det går ju inte i rasande tempo när vi väl hinner nåt annat än barn och hushåll. Men de första 2-3 månaderna var man så där zombietrött då allt var som en konstant dimma, nu är vi bara småbarnsföräldratrötta… tror jag… När alla barn är nöjda och belåtna så kan det va så här mysigt! 😀

För er som undrar så är det storplutt som är med på bilden och lillplutt är i min fotande famn…

One thought on “Vinden har vänt

  1. Härligt och vad skönt allt låter nu. Så skönt att det blivit så bra med allt. 🙂 Våren erbjuder massa härliga saker, tror jag stenhårt på! =) Kram

Kommentera

