familj · musik · tankar

Dålig start…

…på veckan! Haft en (ursäkta uttrycket) pissdag idag. Ont i huvudet från start. Tog 2 alvedon i förmiddags som inte hjälpte ett skvatt. De stora tjejerna har skött sig rätt bra, men jag har ändå fått ryta ifrån (hade jag varit stabilare hade jag kunnat vara mer pedagogisk) emellanåt. Och kinkiga tvillingar är ganska påfrestande!

Twinsen har liksom inte varit helt nöjda nån längre stund alls idag och jag har inte riktigt kommit underfund med vad som varit fel. Bytt blöja – nöjda twins en kortis, sedan missnöjda. Ammat fast det inte gått mer än 2 h men inte heller då har de varit nöjda efteråt. Försökt att prata och busa med dem, men inte lyckats få dem nöjda båda två. Lagt ut dem i vagn, promenerat en bit (hade tänkt mig en lite längre promenad men tjejerna ville följa så det blev en långsam halvtimmespromenad) för att sedan sova kvar ute men detblev nog bara max en h. Sövde dem i famnen och satt så i soffan för att själv få slumra till när de väl somnat men de sov bara 1/2 h och jag hann blunda/slumra till i en kvart under den halvtimmen och sedan började missnöjet igen. Och så har det hållit på hela dan.

Nu är mannen hemma och lagar middag. Ringde honom för en timme sedan och frågade hur länge till jag skulle stå ut och då avslutade han jobbet och kom hem… Höll då på att lägga ut twinsen igen när han kom och då slapp jag bära ut de tunga liggkorgarna.

Blev ingen helgad vilodag igår och det får jag betala för idag… Gudstjänst, hem 3 h för att sedan åka tillbaka till stan för Trinityrep (med twinsen) med avbrott för en sväng till pingst (med twinsen) på andra sidan gatan där vi hade en ledarträff samtidigt och så tillbaka till Trinityrepet (med twinsen). Repar för fullt inför skivinspelning som ska göras under våren. Så trots att jag ”bara” valt 2 grejer utöver familjen som ligger på toppriolistan (Trinity och församlingsledarrelaterade grejer) så blir det lite väl mkt ibland…

Ikväll ska jag på musikråd och det ska bli skönt! För det är så kort att jag kan amma innan jag åker och sedan vara barnfri en stund! 😉 Längre fram i veckan har vi bett mina svärföräldrar ta hand om tjejerna så vi ”bara” har twinsen att ta hand om! 2 nätter ska tjejerna vara borta så då hoppas jag på lite återhämtning och lite tid med mannen. Gäller att ta vara på såna tillfällen så vi inte tappar bort varan i småbarnskarusellen!

3 thoughts on “Dålig start…

  1. Låter helt … karusellaktigt, som du säger. Men ta vara på de dagarna. Och var absolut inte ledsen över att lämna bort tjejerna. De mår bra av det, du med och det går ju hur bra som helst i slutändan. Alla blir gladare av det. 😉

Kommentera

