familj · tankar · tro

Ett händelserikt 2011

Förmodligen det mest händelserika året i mitt liv! Åtminstone hittills… 😉

När jag bläddrar igenom årets almanacka ser jag att jag fortfarande var lärarstudent i början av året, mannen har varit i Alperna och åkt skidor, jag har vik:at som lärare, Trinity har haft diverse konserter, församlingen har fått sin beskärda del av vår tid i form av ledarsamlingar, gudstjänster, barnaktiviteter (t.ex. barnkör för storskrutt) och lovsångsledning, vi sjöng och spelade på lappis, hemmet har fått en del förändringar (målat hall, hunnit nästan färdigt på vinden – det framtida sällskaps- och pysselrummet och flyttat tvättstuga), vi bytte bil, jag fyllde visst jämnt också och så firade mannen och jag 10 år som gifta genom att åka till Thailand utan barn! Fanns en tanke om att vila upp oss också… 😉 Och vilken ljuvlig semester det var… bästa nånsin! Kan inte fatta att allt detta har hänt under innevarande år!?!

Men det största som hänt är ändå utökningen av familjen. Att få tvillingbeskedet var något totalt oväntat som vände upp och ner på vad vi trodde låg framför oss. Jag säger bara; tack och lov att det inte är vi som är boss över våra liv! Är så tacksam för att Gud har allt i sina händer och hjälper oss genom allt. Vi är enormt rika och välsignade.

Dags att sträcka sig mot det som ligger framför oss! Gott nytt år!

10 thoughts on “Ett händelserikt 2011

  1. Åh, händelserikt år minsann och det rikaste av allt – barnen, härligt att ni har det så bra och underbara kort på hela familjen.

    Gott nytt år och Guds välsignelse!
    Kram

  2. Så häftigt!!
    Har tänkt länge på att ringa dig för att prata bort några timmar.. för det är väl det som skulle krävas för att komma ikapp allt som hänt sen sist;)
    Ni är så fina!
    Hoppa ni får ett välsignat nytt år 2012 – fortsätt att lägga allt i Guds händer och låt honom styra så kommer det fortsätta på ett underbart sätt!

    Kramar

  3. Gott nytt år! Jag ser fram emot att få fortsätta följa er via din blogg! Sen hoppas jag att 2012 blir året då Tuva får träffa hela familjen Henriksson! 🙂

  4. Gott Nytt År! Underbara Gabriella och vilken fin familj ni är. Hoppas kommande år blir lika välsignat för er och att vi kan höras någon gång snart. Jättekramar från Ingela m familj

  5. Vilka fina bilder på er ❤ Och ja jag antar att 2011 alltid kommer att vara ett speciellt år för er med tanke på tvillingarna. Sååå söta, men kan tro det är hektiskt att ta hand om två små samtidigt, var nog så svettigt med en vill jag minnas ;-P KRAMAR till dig!

Kommentera

