familj · tankar

Nedräkning

Igår tittade jag på klockan 10 i 11 då jag la ner storplutt och konstaterade att jag äntligen fick båda händerna fria. Dags för frukost! 7 minuter senare vaknade lillplutt… Stoppade i nappen för att hinna äta färdigt frukosten och kunde på så sätt få ytterligare 4 minuter med händerna fria innan lillplutt var less och dessutom väckt upp storplutt. Det hade då gått nästan 3 timmar sedan senaste amning och då var det dags igen.

Morgonen hade ändå börjat bra med nöjd och glad lillplutt. Storplutt verkade tröttare och fick sova medan jag pysslade om lillplutt. Men när han var klädd och klar var storplutt less och då började även lillplutt bli trött. Bar upp honom till en babysitter och skyndade med att byta och klä storplutt och sedan hade jag två halvt missnöjda pluttisar… La lillplutt i spjälisen i  vardagsrummet och det var han väl inte toknöjd med men somnade ändå efter en stund. Men storplutt var så ledsen att det inte var tal om att äta frukost själv. Han somnade och sov korta snuttar i famnen (max 10 minuter) och sedan satte det igång igen.

Det är sådana gånger man önskar att man vore två… Dagen räddades dock av sällskap samt nöjdare bebisar på eftermiddagen. Hann rent av ta mig en dusch under ett lååångt blöjbyte på badrumsgolvet (de fick ligga och sprattla och efter ett tag gny…) och när vännerna kom på besök låg pluttisarna och sov – båda två samtidigt!!

Idag är en ännu tyngre dag men det orkar jag inte ens skriva om. Får hoppas på en bättre dag imorgon och att jag får sova en extra skvätt innan dess… Och det ska bli sååå skönt när mannen ska vara föräldraledig i två veckor om två veckor! Lääängtar…

One thought on “Nedräkning

Kommentera

