familj · hos oss förr - kök · tankar

Varierande ork

Veckorna går fort! Ibland får jag (/vi) gjort saker, andra gånger hinner man knappt äta. Idag hade jag en träff i kyrkan på förmiddagen och efter det mötte mannen, barnen och syrran upp mig i kyrkan för att vi skulle kunna göra lite julshopping. Jag gick i omgångar, först med störtös och pluttisarna i vagn för att köpa till lillskrutt och sedan med lillskrutt för att köpa till storskrutt. Mannen är inte kry och vilade under tiden i kyrkan med de barn jag inte hade med mig. Inte optimalt på en fläck, men hur vi annars ska hinna vet jag inte. Och det funkade. När vi kom hem och fått i oss mat (rester förstås, åh, vad bra det är med storkok!) fick jag äntligen till gardinerna i köket. Så här har det sett ut ngr månader… Finn ett fel!

Snörena bakom gardinerna som håller härligheten uppe gick av (det var så klent att det gick att bryta av hur lätt som helst!) efter några månader uppe. Hade köpt 3 likadana och 2 av dem gick av på samma sätt. Mailade för itne så länge sedan Hemtex som skickade nya snören i veckan. Så nu…

Tadaaa! Äntligen! Även gamla tvättstugan har återigen gardiner uppe. Men sedan tog orken slut och jag deppade ihop en stund… Men lite pepp av mannen (världens bästa man!) och nu en film och det kändes bättre igen.

Imorgon 16.00 och 19.00 är det dags för ”Musik i advent” i Anderstorpsaulan i Ske-å. Efs alla körer medverkar, däribland Trinity som jag är med i, sjunger och det är fritt inträde. Sist misstämde det med förkylning så jag inte kunde vara med. I år misstämmer det med mannens förkylning men han ska ändå vara med barnen så att jag får vara med och sjunga. Hoppas barnen sköter sig… Pluttarna behöver ju ammas så de kommer att vara med en del. Känner att jag behöver ladda lite energi inför ännu en vecka…

Kommentera

