familj · tankar

Pluttisarna växer

Igår var vi till BVC för att väga och mäta pluttisarna. De har gått från 2675 g och 47 cm till 4450 g och 55 cm respektive 2710 g och 47 cm till 4465 g och 56 cm. Lillplutt har hela tiden varit större än storplutt men det skiljer nu bara 15 g på dem! Och lika som bär fortfarande. För tillfället har storplutt ett litet rivsår i pannan och lillplutt har storkbettsliknande rodnad i ena ögonlocket. Men jag kollar ändå på kläderna för att skilja dem åt – det känns enklast.

Nu är ännu en vardagsvecka igång, men det känns helt ok. Imorse åkte mannen med tjejerna till förskola och jobb medan jag kunde somna om efter att ha ammat killarna. Sov till efter 9 då det var dags för blöjbyte och amning. Efter att ha varit vakna en stund slumrade de t.o.m. till en stund i spjälisen (yihooo!!!)!! Lillplutt till vänster och storplutt till höger…

Passade givetvis på att ta mig en kopp te (med något brunt till…), trots att jag får fikabesök om en liten stund… 😉

Man kan aldrig fika för ofta! Det gäller att ta de tillfällen man får, för man vet aldrig när de kommer nästa gång! Sovstunden varade inte så länge, kanske en halvtimme… Nu sitter jag faktiskt och ammar samtidigt (men jag brukar vanligtvis undvika dator när jag ammar). Men även om de bara sov själva en kortis så var det skönt så länge det varade! 🙂

2 thoughts on “Pluttisarna växer

  1. Så söta 🙂 För varje vecka som gick när Simon var liten, tänkte jag att det värsta är gjort. För visst blir det bara bättre hela tiden. Simon har sprattelperiod just nu och ligger och sparkar i sängen halva nätterna, så jag kan iaf inte sova. Tror han vill bli mer fysisk än han är helt enkelt.
    Undrar ibland vad dina flickor heter. Vet inte om du kanske inte vill skriva det på nätet. De heter ”Skrutt” i dina inlägg. Låter jättesött, men vad heter de?

    1. Håller med. Det blir bättre! 🙂 Ser fram emot fasta sovtider t.ex. Lättare att planera dagarna, framför allt när jag även har tjejerna hemma… Och på tal om skruttisarna så har jag helt riktigt undvikit att skriva ut deras namn på bloggen (och även pluttisarna). Men jag kan berätta på annat sätt än här. 😉

Kommentera

