familj · hos oss förr - sovrum · tankar

Plötsligt händer det!

Dagarna rullar på. Rätt mkt gråt och amning om jag ska vara ärlig… Igår var pojkarna missnöjda mest hela eftermiddag/kväll kändes det som. Det var bara 2 timmar mellan amningarna och inte ens amning gjorde båda lugna alla gånger… Hoppas att de är i en tillväxtfas och behöver öka bröstproduktionen så att det lugnar ner sig snart. De sov i alla fall ovanligt bra inatt (utan att ligga på oss knappt alls). Men tänk vad skönt den dagen (/kvällen) då man får lägga sig på kudden och känna att ”nu ska jag somna och sova tills jag vaknar av mig själv”… Nåja, sova är kanske överskattat. (Så länge mannen är hemma får jag sova en extraskvätt på morgonsidan i alla fall!)

Men för någon dag sedan hände det! Något vi längtat efter att få gjort i …nä, törs inte säga hur länge, blev plötsligt gjort! Rätt var det var låg pojkarna i spjälsängen i vardagsrummet – båda sovandes och nöjda. Storebror J till vänster och B till höger.

Då gick vi ner till vårt sovrum och bytte lakan!!! Vilken lyx! Bytte pojkarnas också, trots att vi gjort det hyfsat ofta p.g.a. spyor och blöjläckage (kan inte skylla på blöjan, bara sega blöjbytarföräldrar nattetid…).

Ååååh, så skönt det var att ligga i rena lakan! Har också i veckan hunnit upp på vinden en sväng för att se över barnens vinter och höst-/vårkläder. Hopplöst att minnas vad vi har och inte när jag försöker fynda på reor och därmed köper vinterkläder på våren, galonisar på vintern o.s.v. Men nu har jag hyfsad koll igen och ska försöka mig till stan i veckan. Sista veckan med mannen hemma så då tänkte jag försöka passa på när tjejerna är på förskolan någon dag. För så ofta som pojkarna vill ha käk nu känns det mer stressigt att lämna dem hemma en stund än att ta med dem. Och då jag inte vill gå själv på stan med dem heller så får mannen vackert följa.

Ikväll ska vi iväg på Ljusfesten. Det blir middag och gemenskap från 16 (anmälan) och sedan avslutas kvällen med en Ljusgudstjänst (som är öppen för alla – välkommen om du är sugen!) kl. 19.00. Vi får se hur det går med twinsen, men vi (mannen) slipper ju laga middag i alla fall! Och stortjejerna är så hemma i kyrkan att vi bara behöver se till pojkarna i princip. Hoppas på en trevlig kväll.

Avslutar med en vakenbild på pojkarna som vi fortfarande inte ser skillnad på om vi inte synar dem på diverse dolda ställen (som i lillebrors vänsteröra t.ex.). Vi fortsätter klädkoda dem för att skilja dem åt. De är nu hela 6 veckor gamla! Storebror till vänster.

3 thoughts on “Plötsligt händer det!

  1. Om man ska tolka den sista bilden ser det ut som om vi skulle kunna skilja dem åt genom att lillebror är typ dubbelt så stor… 🙂 det är bara en synvilla…

Kommentera

