familj · tankar

Snart ensam…

”Mitten av november” har känts så tryggt avlägset, men nu är vi inne november… Det är alltså bara 2 veckor kvar till vi är i ”mitten av november” då mannen nog börjar jobba igen! Känns lite läskigt så jag har skjutit på att tänka så mkt på det. Men nu när det närmar sig måste jag börja förbereda mig mentalt. Kommer nog att gå bra samtidigt som det nog kan bli lite tufft. Vi ska be att få ha tjejerna på förskolan tisdagar och onsdagar och så ska kanske mannen vara hemma en dag i veckan till en början. Funderar på att ta fredag så att han kan ta föräldrapenning även under helgen, alternativt torsdag för att dela upp tiden för mig ensam hemma med barnen…

Igår var vi på första tvillingträffen sedan twinsen föddes. Väldigt trevligt! 😀 I nuläget åker vi för stortjejernas men framför allt för vår skull som föräldrar till tvillingar. Det är sååå värdefullt att få byta tankar, frågor och tips med andra i samma situation!

Inatt har vi sovit rätt kasst. Somnade typ halv 12 efter att ammat mellan 22-23. Pojkarna började återigen äta kl. 2 och åt intensivt i en halvtimme. Sedan började försöken att få dem att somna om. Men försöken stördes av blöjbyte p.g.a. läckt blöja och spyor. De grät en del så då fick de lite mer bröst en och en, och så höll det på till klockan var 4. Då tror jag att de somnade för då kollade jag på klockan och sen minns jag inte mer… De vaknade om en och en och fick ligga och amma från 6 (mannen hade koll på tiden, själv var jag i en dimma…). Ammade åt ett håll, slumrade till nästa klagade då jag vände mig om för att amma nästa o.s.v. Det blir sällan lyckat att ge dem en och en, men vad gör man inte för att få sova (/slumra), om än bara en kort stund! Men när vi väl klev upp stereoammade jag för att återgå till synkade twins. Ska snart iväg och träffa några vänner så att stortjejerna får leka av sig (de sköter sig oftast rätt bra själva med dem) ute nån timma. Känns bra att ha lite enkla aktiviteter för stortjejerna eftersom de är hemma från förskolan hela denna lovvecka. Hoppas sedan på en lugn kväll och mer sömnfylld natt efter det…

2 thoughts on “Snart ensam…

  1. Åh, även om du skriver att det kan vara lite tufft såhär i början med att ha tvillingar + två stortjejer så lyser verkligen lyckan igenom. Man verkligen ser, hör och känner din kärlek till dina barn och din familj. 🙂

  2. Hej! Hittade din blogg på familjeliv 🙂
    Måste erkänna att jag är imponerad av tvillingföräldrar 🙂 härligt att det verkar gå så bra för er, trots störd sömn. När jag fick min yngsta (nu tio mån) var min sambo hemma nästan en månad, men sen blev man kastad in i verkligheten igen, men det var lättare för mig att skaffa rutiner då, när man kunde styra dom själv 😉
    Min stora tjej är född i jan 06, din största var också 06a va?

    Lycka till med allt! 🙂

Kommentera

