familj · pyssel · tankar

Stereoamma och sticka samtidigt

Igår testade jag att sticka medan jag ammade. Gick riktigt bra! Blev så peppad att jag idag nog kommer att sticka färdigt den första filten (hade inte så långt kvar). Ska be mamma fixa virkdelen som ska rama in filten, för det känns för avancerat att luska ut eftersom jag inte alls är haj på virkning. Lägger hellre energin på att snart kunna sätta igång med nästa filt istället. (Den uppmärksamme kanske ser att två ringar är på igen! 😀 Vigselringen som är minst får dock vänta lite till…)

Det var också en stor dag igår. Vi klippte nämligen av sifferbanden eftersom pojkarna har börjat flagna lite på bl.a. händer. Vill inte skava bort hud i onödan. Nagellacket är kvar på storebror, men jag ska även knyta fast något band på en fot eller arm så vi har mer att gå efter. Vore fruktansvärt jobbigt att ”tappa bort” vem som är vem! I och för sig har storebror fortfarande den där mörkare fläcken på pungen, men det är ju lite bökigt att titta efter… 😉 Får se nu… till vänster har vi… storebror.

Nu börjar vi känna igen bebiskvällarna med extra gråt! Pojkarna är fortfarande väldigt nöjda dagtid och på nätterna (och dagarna) får vi väcka dem för matning (fortf. bestående av amning tills de somnar och sedan ersättning tills de slutar vilja äta). Men de senaste kvällarna har det varit mer gnäll och svårt att komma till ro. Har gett dem bröstet för tröst och skippat ersättning tätare då och vi får väl se hur det utvecklar sig. Båda våra tjejer har ju haft problem med magknip och vi får se om vi får tampas med det även denna gången… Inte så sugen kan jag väl säga. Varken på gnället eller att anpassa mitt kostintag för att minska magproblem. Men jag njuter så länge det verkar funka bra eller ok.

3 thoughts on “Stereoamma och sticka samtidigt

  1. Vad häftigt lika våra bebisfiltar var! Då behöver jag ju inte sticka en till som matchar.
    Och vad smidigt att stereoamma så inte hela dygnet går åt till amning fast jag kan tänka mig att det känns som att det gör det redan.
    Ge hela din ljuvliga familj en kram från mig! Vi hörs!
    kram

    1. Eller hur! Tecken på att du känner mig så bra. 🙂 Men du får gärna sticka en till om du har garn och tid för de är olika i storlek och din passade väldigt bra i babyskyddet och vagnen. Min är lite för stor för det…

      Tack för senast! Ni gjorde min dag! ❤ Kram

Kommentera

