familj · prylar · tankar

Är jag redo?

Tja, jag längtar mer och mer efter att få träffa underverken. Men jag tycks hela tiden kämpa mot känslan ”det vore ju skönt att hinna…” Problemet är att jag inte orkar någonting. Har nog sjå med att ta mig upp ur soffan till toabesök och kök emellanåt.

En del inköp har i alla fall lagt sig på plats. Fick häromdagen erbjudande om att ta över några vänners babysitter så det slipper vi komplettera med. Mamma har lovat sy mig några örngott till spjälsängen. Gjorde misstaget att köpa en del billigt skräp när storskrutt föddes där örngotten är för korta och har en nästan kvadratisk form och inte alls passar standardkuddmåtten för spjälsäng (som är typ 55×35). Och igår hittade jag bäddset med moln i svart (Gunilla Axéns) fraktfritt så då skyndade jag mig att beställa 2 stycken trots att de är i dyraste laget. Kan varva mellan dem i början och sedan har twinsen åtminstone en typ som är likadan… Kommer behöva fler uppsättningar så småningom men vi skjuter på det.

Vagntillbehör har vi nog allt förutom en åkpåse, men frågan är om vi behöver det… Får se hur vi kommer använda vagnen innan vi skaffar det. Detsamma med fleece-/vinterovaraller… Men usch vad sånt här är svårt att planera!!! Vill ju dessutom ha likadana till twinsen för att inte behöva klä dem olika för att värmen ska stämma i åkpåse/overaller… Åkpåsar kan ju skilja rätt rejält i värmehållning och hur man använder dem.

Hade också tänkt fixa en ny dyna till vår skötbädd eftersom det är hål in i skumgummit på ena kortsidan. Men jag har inte lyckats hitta nog lång skötbädd (tror den ska vara 75 cm lång) och då går det inte att använda plattan som är i nuvarande skötbädd och skruva fast den underifrån som det är tänkt… Mannen vände på skötbordet och då blev det som nytt… 😉

Är i alla fall glad att jag hittat det vi hittat till så pass bra priser. För det blir så vansinnigt mkt utgifter när man ska komplettera en massa! Som att skaffa första barnet utan att ha någon att ärva ifrån. Så att det får ta tid (med en hel del tid framför blocket och någon gång på tradera) gör ju i alla fall att det blir betydligt billigare än om man skulle köpa allt i ett svep på någon svindyr barnaffär.

Sedan finns det ju ytterligare listor över saker vi hade velat hinna med här hemma. Jag hade för länge sedan tänkt vara färdig med panelerna längst med förvaringshylleväggen uppe på vinden. Det skulle göra mkt åt känslan att det i princip är färdigt där… Men tanken på att sitta och kravla på golvet för att skära till panellängderna är ytterst avskräckande just nu… Det är nog jobbigt att vända sig i liggande läge när ryggen eller magen säger ifrån efter en stund…

Nåja, det får väl kännas halvfärdigt (blä!) och smårörigt på sina håll (blä!) i huset. Vi har ju åtminstone fungerande tvättmaskin och torktumlare – och det kommer veeerkligen behövas framöver! Och köket är underbart… Borde kanske tänka mer på det som är färdigt än på det som är kvar…

Och mitt i allt så är det sååå mysigt de gånger jag stannar upp i tanken med händerna på magen och bara tänker på bebisarna… Idag är det max 2 veckor kvar av graviditeten! Tänk vad fort tiden gått, och tänk att jag gått så långt trots att det är tvillingar!

Så, är jag redo? Tja, typ. Men jag kan tänka mig att vänta lite till också…

Kommentera

