familj

Tvillingmage 37+

Nya magbilder från 37+1…

  

Känns som att det nedsatta tempot (har strukit kvällsaktiviteter som rådsträffar och annat trevligt) gett resultat! Inte så mkt förvärkar, sammandragningar och annat. Sover bättre också.

Fast igår och idag har det blivit lite mindre vila. Förmiddagsmöte igår och efter det blev vi bjudna på middag hos några vänner. Dock var det vänner där man kan gå och lägga sig i deras soffa medan andra jobbar med maten… 🙂

Inte särskilt ansträngande med andra ord. Idag var det dock misslagomt med stängd förskola p.g.a. planering (någon enstaka gång/termin), tvillingträff (varannan måndag), sjuk syster (hon har åkt på förkylning och är nog lite febrig) och en aningens stressad man som har en viktig jobbdag idag (de har börjat med en ny projektmodell som innebär viktig planering varannan måndag vilket självklart inföll just idag…). Syrran hjälper mig så gott hon orkar, mannen var med på tvillingträffen en stund för att sedan skjutsa hem oss och skynda tillbaka till jobbet, barnen sköter sig för det mesta exemplariskt men emellanåt ligger jag i soffan och ryter åt dem att ta det lugnare, leka tystare eller föreslå diverse lugnare aktiviteter… Inte supereffektivt, men jag orkar inte resa mig nu när jag äntligen fått inta liggläge. Snart ska jag nog föreslå film och ta mig en kopp kaffe och en chokladbit till…

Ah, nu räddade syrran mig genom att sätta igång ljudbok i deras  sovrum i källaren. Så nu blir det nog snart lugnt igen… Blir skönt för dem (och mig!!) att återgå till fsk imorn. Mina hormoner är inte att leka med… 😉

Kommentera

